فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 153
  • بازدید دیروز : 415
  • بازدید کل : 572196

کارآموزی درباره عمران (ساختمان)


کارآموزی درباره عمران (ساختمان)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:22

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

در ابتداي امر پس از آشنايي با دفتر مهندسي و مهندسان طي چند روز اول مشغول آموزش در دفتر مهندسي شدم. طي اين چند روز در امور كوچك از قبيل نقل و انتقال نقشه و تحويل به كارفرمايان انجام امور دفتري به مهندسان كمك كرده و با نحوه برخورد مهندسان و كارفرمايان نحوه و نوع بحث آنها در مورد جزئيات نقشه ها و ايرادات و قوانين شهرداري و بازسازي نقشه هاي كامپيوتري براي نماسازي و... و نحوه و نوع اجراء و جنس مصالح مصرفي و... آشنا شدم.

پس از چند روز سپري شدن دوره كارآموزي در شركت مهندسي بنابه درخواست خودم و اتفاق نظر مهندسين براي آشنايي بيشتر با روش هاي اجرائي و عملي كاري كارگاه ساختماني زير نظر شركت مذكور معرفي شدم و از آن به بعد به كار خودم در آنجا ادامه دادم.

در اين دوره كارآموزي بيشتر سعي كردم روي يك ساختمان بتني و همچنين يك ساختمان فلزي تجربه اندوزي كنم. در ادامه اين گزارش كار ما مراحل مختلفي را كه در آنجا توسط مهندسين پيمانكاران و هر كس ديگر كه به نظرم مي توانست كمك كند مرا آورده ام هر چند مي دانم اين چند روز دوره كارآموزي به ميزان مطلوب شايد نتواند مؤثر باشد.

 

مقدمه :

پس از تصميم گيري براي كاركردن بر روي يك ساختمان بتني و فلزي آنها را با مهندس كار آموزم در جريان گذاشتم. و سرانجام ساختمان هاي مورد نظر را انتخاب كردم.

خصوصيات كلي اين دو ساختمان را بعرض مي رسانم.

ساختمان بتني مذكور يك ساختمان چهار طبقه مسكوني + يك طبقه پاركينگ بود در هر 4 طبقه و در مجموع 16 واحدي با بنائي در كل حدود 690 مترمربع بود يعني هر واحد حدود 42 مترمربع مساحت داشت و به صورت يك مسئوليت در آمده بود. فندانسيون ساختمان مذكور از نوع فندانسيون مشبك بود و داراي ستون هاي مستطيل شكل بود كه با افزايش هر طبقه از دور طولي ستون در هر طبقه 10cm كاسته ميشد. بعد ستون ها در پاركينگ 30cm *70 .

طبقه دوم 30cm*50 ، طبقه سوم 130cm* 40 و طبقه چهارم 30cm*30 بود.

در بدو ورود من، ساختمان در مرحله ستون گذاري طبقه اول بود كه تا پايان كار بتن ريزي سقف و شروع بتون ها و بتن ريزي ستون هاي طبقه دوم در كارگاه مشغول سپري كردن دوره كارآموزي بودم. پس از اتمام سقف ساختمان بتوني به مسئولين ساختمان فلزي معرفي شدم و ادامه دوره كارآموزي را در آنجا سپري كردم.

ساختمان فلزي مذكور در دو طبقه زيرزمين به همراه 5 طبقه مسكوني و مساحت هر طبقه حدوداً 250 مترمربع و در مجموع 15 واحد است البته برخي از مراحل اجرائي در ساختمان اسكلت فلزي نظير بتن بود در ادامه اين گزارش مراحل مختلف ساختماني بتني ابتدا نوشتم و در ادامه نيز مواردي را در رابطه با ساختمان اسكلت فلزي ياد آمد شده ام كه اميدوارم مقبول واقع شود.

 

- ساختمان بتني

- نحوه آرماتور گذاري بتون ها :

ابتدا طول مورد نياز ميلگردهاي طولي ستون را با حساب ارتفاع سقف و ضخامت سقف و طول ميلگردهاي انتظار براي طبقه بالا (40T) از ميلگرد شاخه مي برند سپس تعداد ميلگردهاي طولي لازم به همراه تعداد خاموت لازم را براي آرماتورگذاري آماده ميكنند. با قراردادن چند سفال بر روي هم و تشكيل 4 پايه مشابه دو به دوروي هم و قراردادن ميلگردي به عنوان تكيه گاه بروي آنها تكيه گاهي را براي نگهداري ميلگردهاي طولي ايجاد مي كنيم سپس ميلگردهاي طولي لازم در يك بعد را بر روي آن قرار داده و خاموت ها را بر روي آن مي اندازيم سپس ميلگردهاي بعد يا پائين را نيز وارد خاموت ها كرده و سپس از فاصله دهي غالب بين ميلگردهاي طولي و خاموت ها آنها را به وسيله سيم آرماتوربندي به هم متصل مي كنيم سپس با چرخاندن آرماتورها ابعاد ديگر را نيز به همين منوال آرماتوربندي مي كنند.

البته شايان ذكر است كه در آمارتوربندي ستون ها به اندازه طول ميلگردهاي انتظار از هر دو سرستون را خاموت بندي نمي كنند، تا سپس از قرار دادن آرماتورهاي ستون در محل خود و در كنار آرماتورهاي انتظار پس از بستن و اتصال آن در خاموت ها ب دور ستون افزوده شده و آرماتوربندي ستون به اتمام مي رسد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 215

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما