فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره کاربرد روشهای CPM ، PERT و GERT در کنترل پروژه و MSP


تحقیق درباره کاربرد روشهای CPM ، PERT و GERT در کنترل پروژه و MSP

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

بحث کنترل پروژه مربوط به برنامه ریزی ، کنترل و مدیریت زمان ، منابع و هزینه فعالیتهای یک پروژه است که در میان آنها زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است . در کنترل پروژه علاوه بر فهرست کردن فعالیتها ، توالی ، زمان، منابع و هزینه انجام آنها به دقت برنامه ریزی می شود بنابراین تکنیکهای آن نه تنها در پروژه های بزرگ بلکه در برنامه ریزی شخصی نیز کاربرد دارد از این نظر قدمت و اهمیت مدیریت زمان شاید به اندازه خلقت انسان باشد .

به عنوان مثال احداث یک سد ، ساختن یک بزرگراه ، معرفی یک محصول جدید ، انجام تعمیرات اساسی یک کارخانه ، راه اندازی یک خط تولید ، تشکیل سمینار و صدها مثال دیگر هر یک نمونه پروژه هایی هستند که اجرا ، اداره و بهره برداری مناسب آنها براساس یک برنامه جامع امکان پذیر است . هریک از این پروژه ها به مراحل و فعالیتهایی با زمان ،منابع و هزینه مشخص تقسیم می شود که روابط وابستگی خاصی ما بین آنها حاکم است به وسیله این روابط وابستگی می توان توالی و زمان اجرای فعالیتها و یا نحوه اجرای پروژه را مشخص نمود بنابراین یک پروژه را می توان به صورت زیر تعریف کرد :

به مجموعه ای از فعالیتها با روابط وابستگی و زمان خاص که برای دستیابی به هدف مشخصی باید انجام شوند پروژه می گویند .

معمولاً تأخیر در اتمام به موقع یک پروژه سبب افزایش هزینه های آن می شود . این افزایش به دلایل اصلی زیر صورت می گیرد :

• بخاطر ارزش زمانی پول و افزایش نوخ تورم ، قدرت خرید بودجه پروژه ازبین می رود .

• معطل ماندن منابع ( شامل نیروی انسانی و تجهیزات ) و عدم بکارگیری آنها در پروژه های دیگر .

• دیر رسیدن پروژه به زمان سود دهی یا بهره برداری که به هزینه سود از دست رفته معروف است.

• افزایش هزینه هایی چون اجاره محل ، بیمه و انرژی که با طولانی شدن زمان پروژه افزایش می یابند .

توجه به نکات فوق و سایر اثرات زیانبار ناشی از عدم اتمام به موقع پروژه ها ، لزوم برنامه ریزی و کنترل آنها را با استفاده از روشهای علمی آشکار می سازد .

برنامه ریزی و کنترل پروژه تکنیکهای برنامه ریزی و کنترل بهینه مجموعه ای از فعالیتها از نظر زمانی ، منابع و هزینه می باشند که به منظور دستیابی به هدف خاصی انجام می شوند .

معرفی روشهای برنامه ریزی شبکه ای :

روشهای برنامه ریزی شبکه ای به دو گروه قطعی و احتمالی تقسیم می شوند . با وجود اینکه در دنیای واقعی پارامترهای یک پروژه ( زمان ، هزینه و ... ) احتمالی است ، روشهای قطعی برنامه ریزی شبکه ای بخاطر سادگی کاربرد بیشتری دارند . برای پیاده سازی روشهای قطعی برنامه ریزی شبکه ای در عمل لازم است ملاحظات خاصی در نظر گرفته شود مجموعه این ملاحظات با عنوان مدیریت پروژه معروف است .

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 452

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما