فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 319
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571518

تحقیق درباره گلرنگ


تحقیق درباره گلرنگ

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

گلرنگ

 

Corthamus tinctorius

 

«فیزیولوژی»

 

ارزش و اهمیت گلرنگ

 

گلرنگ گیاهی است از خانواده compositae که از سالیان بسیار دور در کشورهای مختلف جهان رشد و نمو می نموده است و در کشورهای مختلف به نام های متفاوتی نامیده می شود در کشور پاکستان و هند کوسوم و در کشور چین هونگ هوا (گل قرمز) در ایران نیز به نام های کاشفه، گل زرد، کاریزه، کاجیره و کاردانه نامیده شده است. کشت گلرنگ از قدیم الایام به منظور استفاده از گل آن کشت می شده است و گلبرگ های گلرنگ دارای مواد رنگی کارتامیدین است که از آنها برای رنگ آمیزی پارچه ابریشم و گلهای مصنوعی و همچنین در طباخی و شیرینی پزی استفاده می شده است. گلرنگ در کشورهای عربی به عنوان داروئی با خواص پادزهری و عرق آور شناخته می شد ارزش آشپزی روغن تولیدی گلرنگ از کنجد پائین تر است . امروزه با معرفی رنگ های مصنوعی ارزان قیمت گلرنگ به عنوان یک منبع تولید رنگ ارزش چندانی ندارد ولی روغن آن با توجه به کیفیت درخشانی که از خود نشان داده است هنوز هم یکی از مرغوبترین انواع روغن ها شناخته شده است و درصد روغن دانه در شرایط مساعد تا 45 درصد می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترکیبات روغن گلرنگ:

 

پالمنتیک

استئاریک

ارلینک

لینولئیک

متفرقه

مواد غیر صابونی

7-4/6

8/2-4/2

1/13-7/9

5/80-9/76

8/0-2/0

6/1-9/0

 

 

 

میزان ترکیبات روغن و کیفیت آن در نژادهای مختلف متفاوت بوده و برخی از نژادها از نظر میزان اولئیک برخی لینولئیک وعده ای از نظر استارتیک بالا هستند و عوامل مختلفی می توان بر روی میزان روغن و کیفیت آن تاثیرگذار باشد این عوامل عبارتند از: ارتفاع و وسعت، دمای روز و شب و میزان بارندگی در طول دوره گلدهی و تشکیل بذر و همچنین فعالیت برخی از قارچ های که فعالیت لیپولیتیک دارند و باعث افزایش اسیدهای چرب آزاد در بذر می شوند می تواند بر روی روغن و کیفیت آن موثر باشد.

 

فیزیولوژی رشد و نمو گلرنگ:

 

با توجه به اینکه رشد و نمو گیاه از جوانه زنی تا رسیدگی گیاه می باشد بنابراین مراحل رشد و نمو گلرنگ را نیز می توان به شرح زیر تقسیم بندی نمود:

 

1- جوانه زنی و روزت

 

2- ساقه دهی

 

3- غنچه دهی

 

4- گلدهی

 

5- رسیدگی دانه

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 304

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما