فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره گوجه فرنگی


تحقیق درباره گوجه فرنگی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

گوجه فرنگي

 

تاريخچه

 

مكان اوليه گوجه فرنگي به درستي معلوم نيست ولي نام آن از يك كلمه ي مكزيكي به نام Tmati گرفته شده است. البته در بعضي از كتابهاي سبزيكاري اين طور آمده است كه كلمه ي Tomato از كلماتي همچون Xitomate يا Zitotamate مشتق شده است كه اين كلمات مربوط به آمريكاي جنوبي است.

 

گوجه فرنگي ممكن است بومي آمريكاي مركزي باشد، زيرا براي اولين بار در مكزيك ديده شده است. ولي نوشته هاي زيادي موطن آن را آمريكاي جنوبي مي دانند. اين گياه در سال 1596 از آمريكاي جنوبي به اروپا آورده شده است.

 

 

 

مشخصات گياه شناسي

 

نام علمي گوجه فرنگي Lycopersicon esculentum Mill مي باشد كه متعلق به تيرة بادمجانيان است. اين گياه ممكن است يكساله و يا چند ساله باشد. البته در مناطق سردسيري بيشتر يكساله است، ولي اگر در نواحي گرمسيري به صورت دائمي درآيد، طول دورة زندگي آن چندان طولاني نيست. در انواع پابلند آن ساقه ي آن ابتدا ايستاده بعد به صورت خزنده در مي آيد. وبر اثر تماس با خاك توليد ريشه هاي نابه جا مي كند. برگهاي مركب و ساقة نوجوان آن پوشيده از كركهاي ريز و سفيد مي باشند. ساقة آن در ابتدا كه گياه جوان است سبز رنگ، كركدار، گرد و خيلي شكننده است و به علت داشتن كيسه هاي ترشحي بوي گوجه فرنگي به خوبي استشمام مي شود. ولي با افزايش عمر آن رنگ آن تغيير كرده، بدون كرك مي شود و ساقة آن نيز زاويه دار و خشن مي گردد. برگ گوجه فرنگي مركب است كه به صورت متناوب روي ساقه قرار دارد. گلهاي آن كامل است و به صورت خوشه اي روي ساقه، بين دو گره قرار مي گيرند. هر خوشه گل بين 4 تا 8 عدد گل دارد.

 

تعداد خوشه هاي گل آن نسبت به رقم گوجه فرنگي بين 4 تا 100 متغير است. گوجه فرنگي يك گياه خودگشن است. در بعضي شرايط ممكن است ميوه به طريق بكرزايي بوجود آيد.

 

 

 

احتياجات آب و هوايي

 

چون گوجه فرنگي جزء سبزيهاي فصل گرم مي باشد، لذا به سرما حساس است. گوجه فرنگي سرماي صفر درجه را تحمل نمي كند و در دماي كمي پايين تر از صفر درجة سانتيگراد، بوته هاي آن يخ مي زنند. گوجه فرنگي هواي گرم و رطوبت بالا را دوست دارد؛ ولي بايد توجه داشت چنانچه دماي خيلي زياد با رطوبت بسيار بالا توأم باشد، شرايط مناسبي را براي بيماريهاي برگي فراهم مي سازد. بادهاي گرم و خشك باعث ريزيش گلهاي آن مي شود. بنابراين، در مناطقي كه چنين بادهايي وجود دارد، بايد مزرعة گوجه فرنگي به وسيلة نهرهاي پر از آب و يا درختان از اين گونه بادهاي محافظت شود؛ زيرا، آبياري اولاً سبب مي شود كه دماي محيط كمي تغيير كرده، پايين تر بيايد، ثانياً رطوبت محيط نيز افزايش يابد.

 

مزرعة گوجه فرنگي مرتب بايد آبياري شود. خشك شدن سطح خاك به ريزش گلها كمك مي كند. شايان ذكر است كه آبياري بيش از مقدار لازم مانع از تشكيل ميوه مي گردد.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 269

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما