فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 249
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571448

تحقیق درباره مالیات بر ارزش افزوده در ایران


تحقیق درباره مالیات بر ارزش افزوده در ایران

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مالیات بر ارزش افزوده در ایران

 

اصلاح و تغییر ترکیب درآمدهای مالیاتی از مالیات بر تولید به سمت مالیات بر مصرف، در سالهای اخیر همواره مورد توجه مدیران ارشد و کارشناسان اقتصادی کشور بوده است.

 

اولین اقدام عملی در مورد ارائه لایحه مالیات بر ارزش ازوده در سال 66 به مجلس شورای اسلامی بودکه پس از بررسی بخشی از لایحه، به علت شرایط خاص اقتصادی کشور ناشی از جنگ تحمیلی،دولت لایحه مزبور را از مجلس محترم شورای اسلامی پس گرفت.

 

در دهه 1370 هجری شمسی، در توصیه های کارشناسان و نهادهای داخلیهمچنین کارشناسان و مراجع بین المللی ، اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده بار دیگربه عنوان بخشی از الزامات اصلاح ساختار مالیاتی کشور، مورد توجه و تاکید قرارگرفت.

 

بر همین اساس استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده مجددا در آغازدهه 1380 شمسی در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و نهایتا لایحهمربوطه در شهریور ماه 1381 به تصویب هیات دولت رسیده و در مهرماه همان سال به مجلسمحترم شورای اسلامی ارائه گردید.

 

کلیات این لایحه در سال 1383 به تصویب کمیسیون های مرتبط مجلسشورای اسلامی رسیده و نهایتا در فروردین ماه 1384 در صحن علنی مجلس به تصویب نهایینمایندگان مردم رسانیده شد. هم اکنون نیز بررسی های شور دوم این لایحه در مجلس دردست انجام می باشد.

 

مالیات بر ارزش افزوده از انواع مالیات غیر مستقیم محسوب می شود،که بر مصرف وضع می گردد.

 

این نوع مالیات نوعی مالیات چند مرحله ای است، که در مراحل مختلفزنجیره تولید - توزیع بر اساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای تولید شده یا خدماتارائه شده در هر مرحله اخذ می گردد، ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیرهواردات - تولید - توزیع، به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می یابد، تا نهایتا توسطمصرف کننده نهایی پرداخت گردد.

 

این گزارش حاکی است خصوصیات و نتایج اجرای مالیات بر ارزش افزودهبه شرح زیر می باشد:

 

1- گسترش پایه های مالیاتی ؛

 

2- تامین بخش قابل ملاحظه ای از درآمد های دولت به عنوان یک منبعدرآمد با ثبات و انعطاف پذیر؛

 

3- تقویت انگیزه سرمایه گذاری و تولید از طریق عدم اعمال فشارمالیاتی جدید به تولید کنندگان و انتقال بار مالیاتی به مصرف کنندگان ؛

 

4- ایجاد یک نظام مالیاتی خود اجرا و بر مبنای خود اظهاری (در اینحالت بدلیل مشارکت فعال مودی هزینه وصول پائین می باشد ) ؛

 

5- کمک به شفاف سازی مبادلات و فعالیتهای اقتصادی و در نتیجهتسهیل اعمال انواع دیگر مالیات ؛

6- کمک به بهبود سطح بهره برداری از فن آوری اطلاعات (IT) و بهره وری از طریق اتوماسیون اداری در کل نظام مالیاتی ، (به عنوان یک نوع مالیات مدرن که بایستی بر مبنای نظام های مکانیزه و صول مالیات به اجرا گذاشته می شود ) ؛

و..


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 266

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما