فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 207
  • بازدید دیروز : 174
  • بازدید کل : 569380

تحقیق درباره متابولیسم آفت کش ها در گیاهان بلندتر


تحقیق درباره متابولیسم آفت کش ها در گیاهان بلندتر

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

متابولیسم آفت کش ها در گیاهان بلندتر

 

خلاصه

 

این مروری است که در مورد رفتار متابولیک آفت کش های حمایت کننده گیاه در ارگانیسم هایی که به کار می روند، بحث می کند و به منظور دادن یک آشنایی عمومی از دانش ما در این زمینه در نظر گرفته شده است، که این کار را با دادن مثال هایی از ترکیبات نوعی شیمیایی که به طور گسترده ای استفاده می شوند، انجام می دهد. تأکید ویژه ای بر روی آفت کش های پایدار و آن هایی که دارای محصولات جدا شدنی پایدار هستند، می گذارد.

 

به استثناء علف کش ها، علاقه به آفت کش های متابولیک در گیاهان، به خاطر توانایی کنترل فرایند آن و نوع عملکرد این مواد نیست، بلکه عمدتاً برای به دست آوردن دانش دفع مسمومیت باقی مانده آفت کش هاست که شامل شناسایی مسیر متابولیب و تعداد و مقدار سموم و میزان دخالت کننده آفت کش هاست. این اطلاعات مجموعاً به همراه ارزیابی سُمومی ترکیبات موجود در تولیدات گیاهی، در میان دیگر ترکیبات، اساسی است برای ارزیابی خطر موجود در استفاده از یک ماده شیمیایی خاص.

 

* هیدروکربن های آغشته به کلر

 

دانش اندکی که در مورد متابولیسم هیدورکربن های دارای کلر (آغشته به کلر) در گیاهان، در دسترس است، به نظر می رسد که محدود شده است، زیرا این ترکیبات سیستمیک نبوده و اهمیت کمی دارند. اگر چه جابجایی از خاک به قسمت های هوایی گیاه گزارش شده است، ولی مطالعات گسترده ای بر روی متابولیسم در گیاهان انجام نشده است و بنابراین متابولیت های کمی تعریف شده اند.

 

*DDT

این بحث در مورد خاصیت حشره کشی DDT است، زیرا مقدار DDT برای حیوانات شناخته شده است. در سال 1994 انتشار یافت که گیاهان DDT را از طریق هوا جذب می کنند، ولی در آن زمان هیچ تبدیل متابولیکی پیدا نشد. بعداً در مقادیر کمتر DDT ، TDE و Diclorobenzophenon – (P,P’-DCBP)4.4’ بر روی برگ های درخت سیب کشف شد. اخیراً DDT و TDE توسط مقایسه GLC-MS که نمونه گیری موثقی است بر روی برگ های کلم و هویج که از DDT-C استفاده کرده بودند مشخص شده در کنار این ترکیبات، یک شکست متابولیک برای دارا بودن DDMU ، DDA و DBH نشان داده شده است. تحت شرایط گلخانه ای، تولیدات تبدیل یافته 5 تا 10 % از کل هستند. هیچ تحقیقاتی در مورد مقدار dicofol مشتق شده وجود ندارد و هیچ Methoxychlor در گیاهانی که قبلاً چاپ دارند وجود نداشت، اگرچه dicotol به مقدار زیادی برای حفظ گیاه استفاده شده است و خطایی نیز توسط FAO صورت گرفته است. در مقالات قبلی، Lindane گزارش شده که به راحتی توسط گیاهان جذب شده و به Pentachbrocyclohex-1 – 6 ، 5 ، 4 ، 3 ، 2 تبدیل شده است که توسط آزمایش کاغذ کروماتوگرافیک مشخص شده است.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 322

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما