↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:22
قسمتی از متن فایل دانلودی:
مديريت در سازمانهاي مجازي :
چكيده :
دانش يكي از عوامل تاثيرگذار در كسب مزيتهاي رقابتي و منابع جمعي است. در سالهاي گذشته شاهد ظهور رويكردهاي بيشماري در زمينه مديريت دانش بوده ايم كه مديريت دانش در سازمانهاي مجازي ، يكي از رويكرد هاي جديد در اين زمينه است. تعاملات در حوزه مديريت دانش، پيچيده و شامل مذاكره،اشتراك، و به كارگيري دانش در همه ابعاد سازمان است.با رشد تكنولوژيهاي ارتباطي و به دنبال آن گسترش كاربرد سازمانهاي مجازي در محيط به شدت در حال تغيير امروزي و شكل گيري انبوه اطلاعات و دانش در آنها، ضرورت به كارگيري ابزارها و فرايندهاي مديريت دانش براي بهره برداري و كسب مزيت رقابتي به خوبي نمايان مي گردد.
واژه هاي كليدي:مديريت دانش، سازمان مجازي،مزيت رقابتي، دانش.
مقدمه:
امروزه مرزهاي ثابت و مشخص سازماني به دلايل مختلف از جمله تغييرات گسترده در بازار (شكل و فرم، زمان پاسخ گويي، محل پاسخ گويي، كيفيت، خدمات پس از فروش و ... ) و عوامل موفقيت سازمانهاي كنوني ( سرعت، انعطاف پذيري، يكپارچگي، نوآوري و ...) تغيير يافته و مرزهاي منعطف و متحرك جايگزين اين مرزهاي ثابت شده است. به طور كلي سه نوع كسب و كار3 در سازمانها قابل مشاهده است: كسب و كار ارتباط با مشتري، ابداع محصول و كسب و كار زير ساختها. نزديك به يك قرن است كه نظريه هاي اقتصادي فرض مي كنند كه مديريت تمامي اين كسب و كارها بايد به صورت يكجا و در يك سازمان انجام پذيرد چرا كه اگر در سازمانهاي مجزا باشد، هزينه هاي ارتباطات ظهور مي كنند. باظهور مفهوم سازمانهاي مجازي و پيشرفت تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات، مشخص گرديد كه مي توان اين كسب و كارها را در سازمانهاي مجزا و حتي با هزينه بسيار كمتر، مديريت و اجرا كرد.
در سال 1959 ميلادي، به سازمان به صورت مجموعه اي از منابع نگريسته شد كه با تصميمات مديريتي در بخشهاي مختلف آن پخش مي شوند[1]. اين نظريه بعدها به دو قسمت تقسيم شد. قسمت اول به منابع داخلي و خارجي سازمان توجه داشت و قسمت ديگري از آن به چگونگي استفاده موثر و بهينه از منابع موجود اشاره مي كرد.
و...
مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان
برچسب های مهم