فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره مديريت در قرن 21


تحقیق درباره مديريت در قرن 21

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مديريت در قرن 21

 

مديريت: از حمورابي تا کنون

 

مديريت اثربخش منابع، مفهومي است که به گفته دانيل ورن در کتاب تکامل انديشه مديريت، مي‌تواند به پادشاه بابل يعنيحمورابي بازگردد. مديران باستان، قانوني مشتمل بر مثلاً 282 بند تدوين مي‌کردند که تمامي معاملات، کسب و کار، رفتارهاي شخصي، روابط بين افراد، دستمزدها، مجازاتها وديگر موضوعات اجتماعي را در بر مي‌گرفت. ورن به اين موضوع اشاره مي‌کند که يک قانون104بندي، نخستين قانوني است که براي حسابداري وضع شده است. اين قانون را چيزي شبيه به قوانين مدرن بازرگاني در نظر بگيريد که رابطه ساده ميان يک تاجر و يک خريدار راتعريف مي‌کند . قانون ديگر، اولين قانون حفظ حقوق مشتري بود. حمورابي قانون عجيبيوضع کرده بود که بر اساس آن، کسي که خانه‌اي مي‌ساخت، نمي‌توانست ادعاي مالکيت آنرا نمايد و در غير اين صورت به مرگ محکوم مي‌شد.

 

ورن، توسعه مديريت را به نامهايي آشنا همچون کريس آرگريس، هنري فورد، جان کوتر، التون مايو و ويليام وايتنسبت مي‌دهد و جالب است بگوييم که تجزيه و تحليلهاي ورن، مؤيد همان چالشهايي است کههر کسي که بخواهد امروزه به مديريت منابع خود بپردازد، با آنها دست به گريبان است. مثلاً 600 سال پيش از ميلاد مسيح، چالش يک ژنرال چيني به نام سان تزو، اداره ارتشچين بود و اين در حالي بود که او هيچ اعتقادي به مشورت با ديگران نداشت. اومي‌خواست که همه چيز به شکلي ساده، کارآمد و صحيح انجام شوند.

 

تعريف رايج مديريت عبارت است از انجام دادن امور از طريق ديگران. هر کسي که براي مديريت کاريتلاش کرده، مي‌داند که مديريت به هيچ‌وجه کار ساده‌اي نيست، گاهي اوقات کارآمد است،ممکن است براي نخستين مرتبه به درستي انجام نشود و هرگز با سرعت رخ نمي‌دهد، زيرامديريت علم پرتاب موشک نيست که سرعت داشته باشد اما در عين حال پيچيدگي‌هاي آن رادارا مي‌باشد. ورن مي‌گويد:«انديشه مديريت در خلأ فرهنگي بروز نمي‌کند. مديران همواره شاهد هستند که کارشان تحت تأثير فرهنگ موجود است.» با توجه به عناصر فرهنگي)و متغيرهاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و غيره) مديران بايد ابتدا در مورد ضوابط حاکمبينديشند و سپس عمل کنند.

 


فرهنگ لغات انگليسي آکسفورد با تاريخچه‌اي درباره مديريت آغاز مي‌شود و واژه‌اي که امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، داراي 1598مثال و نقل قول متفاوت است. از واژه مدير نيز دهها سال است که استفاده مي‌شود. برايشروع بايد به سراغ رابرت اوون در سال 1813 برويم که نخستين مرتبه در کتاب اصولکلاسيک مديريت از اين واژه استفاده کرد. اين کتاب فرازهايي از سخنان متفکراني استکه در سالهاي فعاليتهايشان بيشترين تأثير را از خود بر جاي گذارده‌اند. اوون بهعنوان يک توليدکننده منسوجات در اسکاتلند يک مدير صنعتي نيز بود.

سخنراني‌هاي او نشان‌دهنده آن بود که به خوبي فهميده است، ماشين‌آلات اتوماتيک به زودي و به طور دائم در محيطهاي کاري به کار گرفته خواهند شد. اوون مي‌نويسد: «بسياري از شما تجربه‌اي طولاني در زمينه فعاليتهاي توليدي و مزاياي ماشين‌آلات مورد استفاده داريد.» او درباره همه چيز از ماشين‌آلاتي که با سوزاندن نفت کار مي‌کردند تا رايانه‌هاي خانگي و شخصي، به دقت سخن گفته بود.

و..


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 351

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما