فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 318
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569719

تحقیق درباره مديريت زراعی خزانه‌ های برنج


تحقیق درباره مديريت زراعی خزانه‌ های برنج

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه

 

جمعيت جهان هر روزه در حال زياد شدن است و اين جمعيت نياز به غذا دارد. افزايش سريع و فراوان توليدات كشاورزي براي تأمين نيازهاي هر جامعه، كاري نيست كه بتوان با روش‌هاي سنتي كشاورزي آن را انجام داد. زيرا با روش‌ها و عمليات سنتي فقط مقدار محدود و كمي محصول توليد مي‌شود.

 

امروزه دستيابي به محصول بيشتر از طريق زياد كردن زمين‌هاي زيركشت امكان‌پذير نيست. در اغلب كشورهاي جهان، افزايش توليدات كشاورزي از طريق افزايش حاصلخيزي و باروري زمين‌هاي زيركشت انجام مي‌شود.

 

در اين خصوص، براي بالا بردن توان و ظرفيت توليد، بايد از پيشرفت‌‌ها و روش‌هاي جديد و علمي استفاده كرد. مديريت صحيح زراعي مزارع برنج از جمله روش‌هاي اثربخش در افزايش حاصلخيزي اراضي و به دست آوردن محصول بيشتر است. در اين ميان، مديريت خزانه برنج اهميت خاصي دارد كه توجه به آن و به كارگيري توصيه‌ها و نكته‌هاي كارشناسي، باعث موفقيت كشاورزان برنجكار و افزايش توليد خواهد شد.

 

در اين تحقیق، توصيه‌ها و نكته‌هاي علمي درباره پوشش خزانه، كوددهي خزانه، روش مبارزه با علف هرز سوروف و حشرات زيان‌آور توضيح داده شده است.

 

خزانه برنج

 

خزانه برنج به قطعه زمين كوچكي اطلاق مي‌شود كه در داخل زمين اصلي يا خارج از مزرعه قرار دارد. محل خزانه بايد در مكاني انتخاب شود كه خاك آن به خوبي شخم خورده و داراي هوموس يا كود دامي كاملاً پوسيده باشد. خزانه بايد به صورت شمالي جنوبي احداث شود تا هم بيشترين نور خورشيد را دريافت كند و هم از وزش‌ بادهاي غربي- شرقي مصون بماند. بهتر است كه محل خزانه براي سهولت در عمليات آبياري و مراقبت‌هاي ديگر، در نزديكي خانه كشاورز باشد.

 

آماده‌سازي زمين خزانه

به منظور آماده‌سازي زمين خزانه، ابتدا آن را به عمق 15 تا 20 سانتي‌‌متر به وسيله بيل يا تيلر شخم مي‌زنند. سپس روي آن مقداري كود دامي كاملاً پوسيده مي‌ريزند. سپس آن را با خاك كاملاً مخلوط كرده و خزانه را غرقاب مي‌كنند. بعد از اين مرحله، دوباره زمين خزانه را با تيلر شخم مي‌زنند و سطح آن را به خوبي صاف مي‌كنند. بسترهاي خزانه را به روش‌هاي مختلف احداث مي‌كنند.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 280

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما