فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 61
  • بازدید دیروز : 153
  • بازدید کل : 568861

تحقیق درباره مدیریت شطرنجی


تحقیق درباره مدیریت شطرنجی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

ساليان دراز است که از بوجود آمدن بازي شطرنج مي‏گذرد و از آن بعنوان بهترين بازي فکري ياد مي‏گردد. عموماً وقتي به اين بازي دقيق شده و به قوانين و حرکت مهره هاي آن بيشتر دقت کنيد، پي به پيچيدگي‏هاي تازه‏اي در عين سادگي آن مي‏بريد که به علاقه شما به اين بازي مي‏افزايد.

 

به بازي شطرنج با توجه به حرفه، تجربه، تحصيلات و سليقه مي‏توان نگاههاي متفاوتي داشت. در اين مقاله سعي شده است با يک نگاه ريز‏بينانه به اين بازي ، درسهائي از علم مديريت را در آن يافت .

 

به منظور درک آسانتر مطالب اين مقاله، فرض نمائيد شما شطرنج باز بوده و مهره‏ شاهتان، ذينفعان موسسه شما اعم از سهامداران، مشتريان، کارکنان، تأمين کنندگان و اجتماع و مهره شاه حريف نيز بازار ارائه محصول و يا خدمات مي باشد.

 

و همچنين سايرمهره‏ هاي شما منابع در اختيارتان شامل تکنولوژي توليد، تکنولوژي اطلاعاتي ، امکانات مالي، تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري و نيروي انساني سازمانتان مي‏باشد. با قبول اين فرضيات بخشي از درسهايي که در اين بازي شيرين در ارتباط باعلم مديريت مي‏توان آموخت و بکارگرفت، عبارتند از:

 

1- هدفمند بودن حرکت

 

يک شطرنج باز، هدف از بازي خود را مات کردن حريف مقابل در کنار يک نرمش فکري مي‏داند. براي هر حرکت خود نيز هدفي دارد. حرکاتي به منظور گسترش بازي ، تامين امنيت شاه و آرايش مهره ها جهت حمله يا دفاع از اين قبيل حرکات است . در بازيهاي حرفه اي به منظور شناخت هر چه بيشتر سبک بازي حريفان ، نياز است که بازي حريفان، چند بار بررسي شده و مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.

 

يک مدير سازمان توليدي و يا خدماتي نيز مي بايست اهداف بلند و کوتاه مدت خود را با توجه به وضعيت پيراموني (شرايط بازار، تهديدها و فرصتها، نقاط ضعف و قوت و ...) ترسيم کرده و برنامه‏هاي عملياتي براي دستيابي به آن را مشخص و بصورت مداوم آن را کنترل نمايد.

 

نکته مهم درتعيين اهداف سازماني ، انتخاب صحيح اهداف با توجه به تحليل بازار و رقبا، مشخص کردن زمان ، مجري ، منابع ، هزينه انجام پروژه و همچنين تعيين شاخصي بمنظور اندازه گيري ميزان دستيابي به هدف مي باشد .

 

2- سازماندهي

 

به حرکت مهره‏هاي شطرنج دقت بيشتري کنيد قانون شطرنج اين توانايي را به شما داده است که شاه را محصور، تهديد و به هدف خود (مات کردن شاه) برسيد. حرکت ضربدريمهره فيل، حرکت بعلاوه مهره رخ( قلعه )، حرکت ال شکل اسب، حرکت از روي مهره‏ ها و ترتيب چيدمان مهره‏ها و..... حکايت از اين توانائي دارد. مسلماً برنده کسي خواهد بود که از اين توانائيها به نحوه مطلوبتري استفاده کند.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 244

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما