فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 473
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564909

تحقیق درباره مديريت مشاركت


تحقیق درباره مديريت مشاركت

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:20

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

چكيده كلي:

 

منابع انساني سازمان در مقايسه با ساير منابع از اهميت بالاتري برخوردار بوده و دستيابي به راهكـارهاي عـلمي براي استـفاده از آنها نقـش اصـلي را در ارتقاي كيفيت و بهره وري دارد. امروزه بررسي هاي متعدد نشان داده كه يكي از راهكارها و فنون علمي جهت توسعه منابع انساني و افزايش رضايت شغلي و بهبود بهره وري كاركنان، بهره گيري از شيوه مديريت مشاركتي مي باشد.

 

مديريت مشاركتي به عنوان وسيله اي انساني كردن كار و برانگيختن بيشتر كاركنان، تقريباً در هر مورد و در هر رده سازماني مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. مديريت مشاركتي اثربخش با توان بالقوه خود مسائل به طور گروهي هدف گزيني، برقراري ارتباط اثربخش، حل تناقضات سازماني، بهبود روابط ميان گروهي و ارزشيابي به وسيله همكاران توجه فزاينده اي را به خود جلب كرده است.

 

از اين رو در اين تحقيق تلاش برآن است تا به تبيين و بررسي نقش مديريت مشاركتي اثربخشي در سازمان بپردازيم.

 

فصل اول: مديريت مشاركتي

 

تحولات جهان امروز، گواه بر آن است كه سرمايه گذاري در نيروي انساني از اهميت فراواني برخوردار بوده و بازدهي بسياري نيز به دنبال دارد. از اين رو برش كشورها، سرمايه هاي كلاني را به نيروي انساني خود، رشد و شكوفايي آن اختصاص داده اند و اقدام سازمان بازرسي و نظارت در آموزش كاركنان نيز از امور مهم محسوب مي شود. مشاركت قدمتي به اندازه ي سرآغاز پيدايش انسان دارد و مي توان خانواده را كانون پديداري جنبش مشاركت تلقي نمود. از دويست سال پيش مشاركت در نظام سياسي كشورهاي باختري راه يافت و آرام آرام مراحل تحول و دگرگوني كارساز را پيمود. مشاركت در نظام سياسي با آنكه به گونه فراگردي تكاملي پديد نيامد ولي با گذر زمان در رويارويي با انبوهي از دشواريها چنان رشد و بالندگي يافت كه سرانجام مردمان حق آن را يافتند تا در تعيين سرنوشت خويش مختار باشند و در طراحي آينده خود مشاركت جويند.

 

هم اكنون سخن از «منشور شهروندي» است كه بر پايه آن فراهم آوردن كيفيت بهتر زيستن مردم اصلي كانـوني خواهد شد و مردم به نام مخدوم و نه خادم نظام سياسي جاي خواهند گزيد. اين همان انديشه اي است كه «آدام اسميت» به نام «نيرومند كردن و قدرت بخشيدن» خوانده و هم اكنون شماري از سياستمداران جهان از آن با عبارت «واگذاري قدرت به مردمان» ياد مي كنند. همراه با مشاركت سياسي مردم در تعيين سرنوشت خويش و گسترش دامنه دخالت آنان در قلمروهاي گوناگون زندگي، مشاركت در پي جنگ جهاني دوم با آهنگي آهسته در پاره اي از كشورهاي صنعتي جهان به ويژه آنها كه در جنگ جهاني دوم شكست خورده و ويراني بسياري را متحمل شده بودند، در قلمرو بازرگاني و صنعت آغاز شد و در چهل سال گذشته براي دست يافتن به هدفهايي اين چنين پرورده گرديد:

 

افزايش ميزان بهره وري در توليد، پرتوان كردن سازمان هاي بازرگاني و صنعتي، نيرومند كردن نيروي كار، فراهم آوردن امكان مالكيت گسترده مردمان، و سرانجام پديد آوردن يگانگي و وحدت ميان شهروندان.

 

مشاركت كاركنان در كارگرداني واحدهاي صنعتي و بازرگاني با كاميابي هاي بسيار همراه گرديد. بررسي هاي گوناگون و بي شمار نشان دادند كه به دليل گسترده كردن دامنه مشاركت در مديريت نه تنها كيفيت كار بهبود مي يابد كه پذيرش دگرگوني در سازگاري با دگرگوني ها رو به فزوني مي گراييد.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 266

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما