فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 569893

تحقیق درباره مديريت و ارتباط


تحقیق درباره مديريت و ارتباط

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:21

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه:

 

بدون شك ارتباطات نقش مهمي در اثربخشي مديريت و سازمان ايفا مي‌كند. طرف ديگر سكه اينكه‏‏، ارتباطات معمولاَ به عنوان ريشه‌هاي واقعي همه‌ي مشكلات جهان است. زيرا نزاع‌هاي خانوادگي‏، تعصب‌هاي اخلاقي‏، جنگ بين ملتها‏، شكاف نسلها، مباحثه‌هاي صنعتي و تعارض سازماني توصيفي از سوء ارتباطات مي باشد. اينها فقط نمونه هايي از مشكلات بيشمار ارتباطات غيرموثر است. به طور واضح اين تفكر مي تواند خيلي فراتر رود، به طوري كه ارتباطات يك ضربه گير و عصاي دست مناسبي بشود. ولي با اين حال همه مشكلات سازمان و تعارض هاي بين افراد از درهم ريختگي اطلاعات نيست، بلكه انگيزش‏، فشار عصبي، تصميم گيري و غيره مي تواند در اين مشكلات سهيم باشند. اما هنوز اين حقيقتي است كه فرآيند ارتباطات يك مشكل اصلي در اغلب فعاليت هاي بشري و سازماني مي باشد.

 

نقش ارتباطات سنتي

 

مباحث مديريتي سنتي تاكيد بسيار ناجيزي برارتباطات دارد. اگر چه ارتباطات به ضمني به وظيه دستور صادركردن مديريت و اصل ساختاري سلسله مراتب دلالت داشت، ولي نظريه پردازان سنتي هرگز به طور كامل در تئوري‌هاي مديريت آن را جاي نداده‌اند. همزمان‏، آنها به‌طور كلي نقش ارتباطات غيررسمي را در رابطه با مشكل مكمل آن ارتباطات رسمي و كانالهاي سلسله مراتبي مشخص كردند.

 

اگر در يك سازمان فرضي، كانالهاي رسمي براي تبادل اطلاعات دنبال شود، بايستي ارتباط برقرار شده و سپس بازگشت نمايد و با يك نشست و صرف اجياناَ ساعت‌هايي مي‌تواند از هدررفتن هفته‌ها وقت و انرژي جلوگيري به عمل آورد.

 

«چستر بارنارد» در اواخر سال‌هاي 1930 به نحو معناداري ارتباطات را به عنوان يك پويايي مهم رفتار سازمان معرفي نمود. او ارتباطات را نيرودهنده عمده در سازمان معرفي كرد و با هدف و تمايل مشترك خدمت نمودن به عنوان يكي از سه عامل اوليه سازمان ناميد.

 

به زغم وي ارتباطات‏، سازمان را به يك سيستم پوياي همكارانه تبديل مي‌كند و اهداف سازمان را با افراد آن پيوند مي‌دهد. تكنيك‌هاي ارتباطي زبان نوشتاري و كلامي است كه نه تنها براي بدست‌آوردن هدف‌هاي سازمان ضروري است‏، بلكه يك مشكل بالقوه براي سازمان مي‌باشد. عدم حضور يك تكنيك مناسب ارتباطي امكان تطبيق بعضي از هدف‌ها را به عنوان اساس و پايه سازمان از بين مي‌برد. تكنيك‌هاي ارتباطات‏ شكل دروني سازمان را مي‌سازد.

 

قبل از اختيار و قدرتي كه از حانب فرادستان داده شود، تفاهم و درك بايد انجام گردد. هفت عامل ويژه ارتباطات را كه در ايجاد و نگهداريقدرت و اختيار در سازمان بسيار بااهميت مي‌باشند، به طور خلاصه به قرار زيرند:

 

  1. مجاري ارتباطي به طور دقيق شناخته شوند.
  2. كانال ارتباطي رسمي مشخصي براي هريك از اعضاي سازمان موجود باشد.
  3. مجاري ارتباطي تا حد امكان كوتاه و مستقيم باشند.
  4. تمامي مجاري ارتباطي بايد به طور طبيعي مورد استفاده قرار گيرند.
  5. ستاد ارتباطات داراي صلاحيت باشند.
  6. ضمن فعاليت سازمان‎، خطوط ارتباطي نبايد قطع گردند.
  7. هر ارتباطي به طور رسمي معتبر باشد.
  8. و...

 


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 276

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما