فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 198
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564634

تحقیق درباره مرمت و بازسازی مسجدالنبی


تحقیق درباره مرمت و بازسازی مسجدالنبی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مدينه و مسجد النبي با شكر و معنويت خاص خود ميليون ها دل را شيدا و شيفته خود مي نمايد.مسجد النبي در سال اول هجرت حضرت محمد بنا نهاده شد.مكان آن به وسيله شتر حضرت محمد (ص)تعيين شد و با مصالح بسيار ساده ساخته شد.تا زماني كه حضرت محمد در اتاق محقرش به خاك سپرده شد.

 

اين مسجد ياد آور بهترين دوران تا ريخي اسلام و سر آغاز حكو مت اسلام استو در اولين سال هجرت حضرت محمد (ص)مسجد و خانه وي ساخته شد.

 

حيات مركزي اين بنا با مساحت 805متر2 مبناي گسترش هاي سصري گرديد.بعد از 16 ماه با تعقيير قبله و زياد شدن تعداد نمازگذاران بر آن شدند سقفي سر پوشيده در طرف جنوبي بنا بيافزايند.

 

در سال 7 هجرت پيامبر چندين اتاق به قسمت شرقي اضافه كردو مساحت آن به 2475 متر2 مي رسد. و پيامبر در سال 10 هجري رحلت نمود و پيكر پاكش را در اتاق محقرش به خاك سپردند.

 

با وفات پيامبر مسجد پيامبر اهميت خاصي پيدا كرد و تبديل به مسجد و زيارتگاه شد.

 

در سال 17 ه. عمرابن خطاب قسمتي ديگر را اضافه نمود.

 

در سال 29 و 30ه عثمان ابن عفان نه تنها مسجد را گسترش داد بلكه قسمتهاي قبل را بازسازي كرد.

 

در بال 88 تا 91 ه به دستور وليد ابن عبد الملك به خاطر آرامگاه پيامبر گسترش بيشتري يافت و براي اولين بار مناره ها به آن اضافه شد.

 

در سال 162 ه خليفه عباسي المهدي مسجد را در قسمت شمال گسترش داد.

 

بين سالهاي 879 تا 895 ه سلطان قا عد باي از طرف شرق مسجد را گسترش داد و گنبدي بر سر سنگ قبر حضرت بنا كرد. در زمان سلطان محمد درم اين گنبد باز سبزي شد و 1253 گنبد به رنگ سبز در آمد.

 

سلطان عبد المجيد نبشي هايي در قسمت شمالي و شرق اضافه كرد.در دست نوشته هاي 1275 ه از 5 مناره در مسجد يادي شد و با اين افزايش بر آن شدند كه باز مسجد را گسترش بدهند.

 

در سال 1372 ه.ق نخستين سنگ بناي قسمت جديد گذاشته شد و گسترش در آن روز كه تجهيزات كم بود با دست ساخته شد.پروژه در مدت 5 سال پايان يافت.

 

زير بناي مسجد به 5 برابر خود رسيد.

 

با پيشرفت خطوط هوايي زايرين روز به روز افزايش پيدا كردند به طوري كه به يك مليون تن در 1390 م و 2 مليون تن تا پايان قرن 14 رسيد و بر آوردي شد كه اين جمعيت به 5 مليون تن خواهد رسيد.

 

در سال 1393 ه.ق سايبان هايي ساخته شد كه اين چاره انديشي موقتي بود و بايستي چاره اي اساسي انديشيده مي شد.

 

در سال 1402 ه.ق براي گسترش بعد از 3 سال مطالعه طرح جديدي از گسترش مسجد را دادند كه اين طرح مساحت را به 5 برابر طرح جديد و 100 برابر زير بناي اوليه آن بود.

 

در 9 صفر 1405 ه اولين سنگ اين طرح عظيم گذاشته شد و مدت اين پروژه 6 سال بود و با عالي ترين مصالح و پيشرفته ترين فنون معماري بود.

 

و هدف ايجاد بهترين مركز براي زايران و نماز گذاران باشد و اينكه بناي جديد تا هزاران سال به اميد خدا پا بر جا بماند كه اين پروژه تمامي مدينه را در بر مي گرفت.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 260

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما