فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 163
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 570714

تحقیق درباره مسئله شناسی فرار از خانه


تحقیق درباره مسئله شناسی فرار از خانه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:19

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

- مسئله شناسي فرار از خانه

 

تعريف فرار

 

فرار از خانه و اقدام به دوري و عدم بازگشت به منزل و ترک اعضاي خانواده، بدون اجازه از والدين ياوصي قانوني خود، در واقع نوعي واکنش نسبت به شرايطي است که از نظر فرد نامساعد، غيرقابل تحمل و بعضاً تغيير ناپذير است. اين عمل معمولاً به عنوان يک مکانيسم دفاعي به منظور کاهش ناخوشايندي و خلاصي از محرکهاي آزار دهنده و مضر ودستيابي به خواسته هاي مورد نظر و عموماً آرزوهاي دور و دراز انجام مي‏شود.

 

- امروزه در اکثر کشورهاي جهان، فرار از خانه به يک معضل جدي اجتماعي تبديلشده است. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهاني، سالانه يک ميليون نوجوان 19 –13ساله از خانه فرار مي‏کنند که 74 درصد آنها دختر هستند. در ايران نيز مسئله فرار دختران به عنوان يک معضل مطرح مي‏باشد، هر چند آمار و ارقام دقيقي دراختيار نداريم، ليکن اخبار جرائد و مطبوعات از روند رو به رشد اين آسيب اجتماعي،کاهش ميانگين سنّي دختران فراري و ظهور پيامدهاي ناگوار آن حکايتمي‏کند

 

انواع فرار

 

- اين عمل بر حسب موضوعات مختلف به قرارذيل قابل دسته بندي مي‏باشد:
الف)- از نظر جنس و تأهل

 

دام به فرار، هم از سوي پسران ( و مردان متأهل) و هم از سوي دختران (و زنان متأهل) انجام مي‏شود.

 

- لازم به ذکر است دلائل چنين اقدامي توسط مردان متأهل و پسران با يکديگر متفاوت است. زنان متأهل نيز اغلب به دليل خشونت و مفاسد اخلاقي همسريا اغفال و مفاسد اخلاقي خود از خانه متواري مي‏شوند.

 

ب)- از نظراطلاع خانواده

 

در اکثر موارد اقدام به فرار به طور ناگهاني، بدون خبر و اطلاع اعضاي خانواده صورت مي‏گيرد، اما در برخي شرايط، فرد قصد خود را به صورت «تهديد به فرار» اطلاع مي‏دهد. اين عمل اغلب در بين پسران فراري معمول است.

 

ج)- از نظر تعداد همراهان

 

در شرايطي ممکن است که اقدام به فرار بههمراهي فردي از جنس مخالف با زمينه دوستي و قرار ملاقات انجام شود. اخيراً مواردي از فرارهاي گروهي در بين دختران مشاهده شده است. اما اغلب، دختران به تنهايي فرار مي‏کنند.

 

د)- از نظر مدت زمان

 

در برخي شرايط فرد پس از فرار و مواجهه با مشکلاتي نظير عدم امنيت و فراهم نبودن امکانات زندگي، پشيمان مي‏شود و در صورت خوش اقبالي، با کمترين لطمات روحي و جسمي توسط نيروهايامنيتي، شناسايي و در مدت زمان کوتاهي به خانه بازمي‏گردد. در چنين وضعيتي بهنظر مي‏رسد دلائل فرد جهت فرار چندان منطقي نبوده يا فرد برنامه و هدف معينيبراي فرار نداشته است. دسته اي از دختران فراري نيز به دليل شرايط واقعاً نامساعد خانه، حاضر به بازگشت نيستند و براي جلوگيري از اينکار از نام مستعار استفاده مي‏کنند و يا اظهار مي‏دارند که خانواده اي ندارند.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 281

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما