فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 368
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569769

تحقیق درباره مشکلات والدین


تحقیق درباره مشکلات والدین

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:25

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

اگر بخواهیم مهم ترین مسائل و مشکلات والدین در زندگی خانوادگی را برشماریم. شاید «چگونگی رفتار با فرزندان» از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات با توجه به خصوصیات سنی و روحی فرزندان و هدفهای تربیتی باشد. در عین حال هر پدر و مادری در زندگی خود از صبح تا شام، به مناسبت پیشامدها و مسائل مختلف، شیوه هایی را که گاه علل و صحت آنها برخود، نیز چندان روشن نیست، بکار می برند.

 

«رفتار والدین» سهم مهمی از تأثیرات تربیتی محیط خانواده بر فرزندان را بخود اختصاص می دهد و لزوم آگاهی یافتن از ملاک ها و ضوابط رفتار صحیح از اهم ضروریات در انجام وظایف تربیتی والدین است.

 

انجمن اولیاء و مربیان با توجه به اهمیت این موضوع در مجموعه مسائل مورد نیاز خانواده ها، مسائل مربوط به «نحوه رفتار والدین با فرزندان» را جزء مباحث آموزشی خانواده ها منظور کرده و تحقیق حاضر یکی از تحقیقاتی است که در این زمینه و با همت بردار محترم جناب آقای محمد علی سادات فراهم آمده است. سادگی کتاب در شیوه نگارش و بیان مهم ترین نکات تربیتی هر مبحث بصورت روشن و برجسته، استفاده از کتاب را برای والدین گرامی آسانتر می سازد.

 

شیوه های برخورد با فرزندان

 

صمیمیت و رفاقت

 

برقراری پیوند روحی و عاطفی عمیق بین والدین و فرزندان از اهمیتی خاص برخوردار است. این پیوند سبب می شود که بسیاری از نیازهای روحی فرزندان در محیط خانواده برآورده شود و از این بابت دچار کمبود نشوند.

 

اگر والدین بخواهند که فرزندان آنها در کنارشان باقی بمانند و سمائل ساده باعث قطع ارتباط روحی فرزندان با آنها نشود، باید بتوانند رابطه ای صمیمانه با فرزندان خود داشته باشند. رابطه ای که مبتنی بر ترس یا احترام خشک و آداب بی روح ظاهری باشد، چندان نمی پاید. علاوه بر این، وجود رابطه صمیمانه بین والدین و فرزندان محیط خانه را به پناهگاهی عاطفی و امن برای فرزندان تبدیل می کند که آنها می توانند در آن آرام گیرند؛ احساس امنیت کنند و به دنبال پناهگاهی دیگر نگردند.

 

پناه بردن به دوستیهای خطرناک یا ارتباط با جنس مخالف- بویژه در موظرد دختران- بیشتر ناشی از نبودن روابط صمیمانه بین والدین و فرزندان است.

 

نوجوانانی که از چنین روابط روحی حیاتبخش در محیط خانه محرومند، برای جبران کمبودهای روحی خود براحتی به سوی چیزهای دیگری جز خانواده کشیده می شوند چون از تجربه و پختگی لازم نیز برخوردار نیستند، براحتی طعمه حوادث می گردند!

وجود روابط صمیمانه بین فرزندان و والدین سبب می شود که آنها رازهایشان را قبل از هر کس با والدین خود در میان بگذارند و از راهنماییهای آنها استفاده کنند؛ بدین ترتیب والدین به عنوان راهنمایانی صمیمی و مشاورانی دلسوز در مورد اعتماد می توانند نقشی مهم در زندگی فرزندان خود داشته باشند؛ از این رو بهتر است در هر فرصت ممکن، والدین در جوی صمیمانه با فرزندان خود به گفت و شنود بپردازند و به آنها فرصت بدهند تا درباره مسائل مختلف سخن بگویند و هرگز باب گفتگو را نبندند.

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 300

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما