فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 383
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564819

تحقیق درباره معاد چیست؟


تحقیق درباره معاد چیست؟

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

معناي معاد

 

معاد از نظر لغوي به معناي برگشتن است و در اصطلاح به معناي دوباره زنده شدن آدمي پس از مرگ است .

 

اهميت معاد

 

از موضوعات بسيار مهم و سرنوشت ساز انسان معاد است . انسان به دو دليل به تحقيق درباره معا علاقه مند است :

 

اول انسان ذاتا" علم دوست و حقيقت جوست . انسان مي خواهد بداند كه آيا زندگي اش با مرگ پايان مي يابد يا پس از آن زندگي ديگري خواهد داشت . دوم شناخت غايت و هدف زندگي براي انسان از اهميت زيادي بر خوردار است زيرا در شكل گيري فعاليت ها و اعمال انسان نقش مهمي دارد .

 

اهتمام قرآن به موضوع معاد:

 

پس از توحيد موضوع مهمي كه قرآن به آن اهتمامي ويژه دارد معاد است . شمار آيات قرآن درباره جهان پس از مرگ بيش از 1400 آيه است و اين تعداد آيه نشانگر اهميت معاد است .

 

وابستگي معاد به روح:

 

معاد ارتباط تنگاتنگي با حقيقت انسان دارد و هر نظريه اي كه در باب حقيقت انسان پذيرفته شود در آن تاثير مي گذارد . معناي لغوي و اصطلاحي معاد عبارت است از بازگشت و زنده شدن آدمي پس از مرگ . ازمعناي معاد بر مي آيد كه بايد حقيقت ثابتي در انسان باشد كه بازگشت كند . از ديدگاه قرآن انسان موجودي دو ساحتي است تركيبي از بدن مادي و حقيقتي به نام نفس يا روح انساني . حقيقت انسان همان روح او است كه با متلاشي شدن بدن مادي باقي است .

 

نمونه هاي مشابه معاد:

 

خداوند در قرآن به نمونه هاي مشابه معاد اشاره مي نمايد تا روشن گردد كه خدا قدرت آن را دارد كه دوباره انسانها را زنده كند همان گونه كه خلقت اوليه ي آنها نيز به دست خدا بوده است .

 

1-ابراهيم و احياي مردگان

 

2-زنده شدن عزير

 

3-اصحاب كهف

 

4-زنده شدن مردگان به دست حضرت عيسي

 

5-رويش گياهان

 

براهين عقلي معاد:

 

1-برهان فطرت : فطرت به معناي نوع آفرينش است يعني انسان به گونه اي آفريده شده است كه ميل به زندگي جاويدان و بقا دارد و از نيستي و فنا بيزار است . دنيا شايستگي ابديت ندارد . بنابراين حيات جاويدان يا سراي آخرت و معاد ضروري خواهد بود .

 

2-برهان حكمت : خداوند حكيم و بي نياز مطلق است و هيچ كار لغو و بيهوده اي انجام نمي دهد . از اين رو آفرينش هر موجود و نيز شرايط رشد و تكامل آن را به گونه اي بر نهاده است كه به كمال مطلوب خود برسد . از سوي ديگر در انسان ميل به جاودانگي و همجنين قابليت جاودانگي و بقا براي روح غير مادي او وجود دارد و از آن جا كه خداوند حكيم و بي نياز است و هيج كار لغو و بيهوده اي انجام نمي دهد شرايط را براي جاودانگي انسان مهيا نموده است.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 324

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما