فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 10
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 569891

تحقیق درباره معلول


تحقیق درباره معلول

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

خدايا از تو متشكرم كه تمام نعمتت را تمام و كمال در اختيار من قرار داده اي و واي به آن روزي كه مرا از كوچك ترين نعمت محروم سازي.

 

اول از همه كلمه معلول به زبان لاتين يعني Handi cap.

 

در آغاز هنگامي كه يك خانواده بچه معلولي را متولد مي كند نام و مشخصه معلوليت فرزند را به سازمان حمايت از هندي كاپ ها مي فرستند تا براي فرزند خود اقدامات اوليه انجام شود. يعني از اين طريق دولت به خاطر فرزند آن خانواده حقوقي را براي آنها در نظر مي گيرد و تحت نظر مؤسسه حمايت از هندي كاپها مي شود تا آن خانواده بتواند با امكانات لازم را حتي شخص معلول را فراهم كند تا آن شخص كمبود يا افسردگي يا منزوي نشود. و هنگامي كه شخص اسمش داخل ليست مي رود ارتباطي را با سرپرست معلولين صورت مي گيرد، باخبر مي شوند. در كشور اروپايي مانند سوئد از خود مركز شهر گرفته تا روستاهاي دورافتاده تمام امكانات يكسان است. مثلاً : هر نوع امكاناتي كه براي مركز شهر در نظر گرفته مي شود مانند همان نه كمتر و نه بيشتر براي روستاها مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

هر فرد معلول كه حقوقي را از دولت دريافت مي كند پرستار آن نيز حقوقي را به خاطر نگهداري از آن معلول يا هندي كاپ از دولت دريافت مي كند. ولي خانواده هاي كه فرزند معلول دارند بيشتر از افراد خانواده خود براي فرد معلول كمك مي گيرند به خاطر اينكه دوست ندارند افراد غريبه وارد حريم زندگي آنها شوند و آنها عقيده دارند كه احساسات و روحيات بچه بايد با خانواده خودش سازگاري داشته باشد. و براي همين از خاله يا دخترخاله يا بقيه افراد خانواده كمك مي گيرند و هزينه آن را خود دولت پرداخت مي كند. البته نه تنها افراد معلول به خودي خود از دولت حقوق مي گيرند بلكه هر فرزندي كه به دنيا مي آيد دولت براي او حقوقي را در نظر مي گيرد. ولي فرزندهايي كه هندي كاپ به دنيا مي آيند يا به مرور زمان هندي كاپ مي شوند حقوق بيشتري را دريافت مي كند و همين طور امكانات بيشتري را.

 

معلولين كه گفتيم اسمش هندي كاپ است از لحاظ تلفظ اروپايي معلولين شنوايي يا بينايي يا چشايي نداريم آنها مي گويند هندي كاپ از نوع آسيب ديده. مثلاً : چشم آسيب ديده از نوع چشم.

 

در يكي از شهرهاي اروپايي براي افر اد معلول تئاتر موزيكال براي اولين بار پخش شد كه امكناتي براي آنها در نظر گرفته شده بود. عبارت از: همراه با فروش بليط براي هر فرد معلول يكي كاست راهنما هم داده شد. يكي از آن افراد كور آن ماري نام داشت كه اين بيوگرافي ر ا در اينترنت آورده و در مورد آن توضيحاتي داده است.

 

به گفته آن ماري هنگامي كه با سازمان معلولين تماس گرفتند آنها به من گفتند بليط و آن نوار كاست را ما براي تو به درِ خانه مي فرستيم. آن ماري كاست را دريافت كرده و قبل از اينكه به تئاتر برود آن را به دقت گوش داد. محتواي كاست عبارت از: معرفي هنرپيشگان، اسم اصلي و در درون تئاتر بازي مي كند. كارگردان، نورپرداز و غيره … . و معرفي نقش هنرپيشه در تئاتر.

 

روز موعد فرا رسيد و آن ماري و بقيه دوستان به ديدن تئاتر رفتند براي هر نفر يك هدفني در نظر گرفته شده بود. و براي آنها از طريق هدفن ماجراي تئاتر و مميك چهره و نوع لباس، رنگ لباس، رنگ نورهاي مختلف و حركات آنها براي افراد توضيح داده مي شد. اين تئاتر در مورد زندگي مسيح بوده است و به گفته آن ماري اين تئاتر بسيار جذاب، شيوا، و واقعاً شنيدني بود و در اين لحظه بود كه من احساس كردم با چشماني باز به اين تئاتر مي نگرم و به گفته سرپرست اين گروه تمام تلاش ما براي افراد كور اين بود كه اين افراد مانند افر اد بينا از تئاتر لذت كافي ببرند و احساس نابينايي نكنند.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 257

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما