فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 88
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 570639

تحقیق درباره معیارهای شادی


تحقیق درباره معیارهای شادی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:16

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

درآمد

 

شادی، از مهم‏ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می‏رود. هر ملتی با توجه بهباورهایش به گونه‏ای ابراز غم و شادی می‏کند. اسلام نه تنها این احساسات را سرکوبنمی‏کند، بلکه بر اساس برخی آیه‏ها و روایت‏ها آن را امری ضروری می‏داند و البتهبرای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق، کنترل مثبتی شوند. در این مجموعهابتدا شادی را تعریف می‏کنیم و سپس به ضرورت و شرایط و معیارهای این بحث در چهارچوب اسلام، همچنین به عوامل و آثار شادی اسلامی می‏پردازیم.

 

تعریف شادی

 

شادی؛ در لغت به معنای، خوشحالی، سلامتی و فرح آمده است. آنچه در این نوشتارمورد نظر ماست، همان معنای نخست، یعنی خوشحالی و مسرت است.

 

در تعریف اصطلاحی شادی، شهید مطهری رحمه‏الله می‏فرماید:

 

سرور، حالت خوش و لذت‏بخشی است که از علم و اطلاع بر اینکه یکی از هدف‏ها وآرزوها انجام یافته است یا انجام خواهد یافت، به انسان دست می‏دهد.

 

یکی از دانشمندان در این‏باره می‏گوید: «شادی، عبارت است از مجموع لذت‏ت‏هایبدون درد.» نویسنده کتاب «انگیزش و هیجان» نیز در تعریف شادی چنین می‏نویسد: « شادیاحساس مثبتی است که از حس رضایت‏مندی و پیروزی به‏دست می‏آید».

 

به طور کلی می‏توان گفت: سرور، حالت خاصی از لذت است که این لذت موجب جلای دروناز غم و ناراحتی می‏شود. این امر درونی گاهی نشانه‏هایی نیز در بیرون از خود دارد؛مانند خنده یا گریه شوق، از جمله گریه مادری که طفل گم‏شده خود را می‏یابد. البتهاگر مسائلی همچون مال و ثروت و شهرت، تنها لذت و سروری این چنین را به دنبال داشتهباشند، مایه خرسندی است.

 

;شادی آن شادی است که از جان رویدت

;تا درون از هر ملالی شویدت

;ور نه آن شادی که از سیم و زر است

;آتشی دان کاخرش خاکستر است

 

ادیب

 

ضرورت شادی

 

شادی یکی از نیازهای اساسی زندگی و عاملی برای رشد و موفقیت است. نظام هستی بهگونه‏ای است که اسباب شادی را برای انسان فراهم می‏کند؛ بهار طرب‏انگیز، آبشارهایزیبا، گل‏های رنگارنگ، صحنه طلوع خورشید، باران لطیف، پرندگان زیبا و نغمه‏سراییآنها و بسیاری دیگر از پدیده‏های شگفت‏انگیز جهان، شادی را برای ما به ارمغانمی‏آورند.

 

;حق تو را از بهر شادی آفرید

;تا ز تو آرامشی گردد پدید

;پس در آرامش نمایی زندگی

;وارهی از مشکلات زندگی

 

حاجی کمال مشک ساز

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 302

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما