فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 86
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564255

تحقیق درباره مفاهيم بيوفيزيك جريان كربن در ديم‌كاريها


تحقیق درباره مفاهيم بيوفيزيك جريان كربن در ديم‌كاريها

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:29

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه:

 

فرآيندهاي جريان كربن در خاكها قسمتي از چرخه كربن جهان را تشكيل مي‌دهد. جابجايي كربن ميان خاك و محيط روي زمين، دو جهتي و به طور متوالي ذخيره كربن در خاك به تعادل ميان فرآيندهاي مخالف هم (تجمع و كاهش) بستگي دارد. اين ذخيره كربن خاك در واقع فعال است و نه تنها كربن به طور دائمي به خاك وارد و خارج مي‌شود كربن خاك ميان گروههاي مختلف و دسته‌هاي مختلف گسترده مغناطيسي شده تقسيم مي‌شود. همچنين كربن خاك درماده آلي زنده خاك به عنوان يك ذخيره ساكن و بخشي از آن در پديده ديگري بعنوان چرخه تجزيه و پخش گازها نقش بازي مي‌كند. كميت كربن ذخيره شده در خاك‌ها به طور عمده مشخص است. خاكها شامل سه برابر كربن نسبت به قبل از رويش و دو برابر مقداري كه در اتمسفر است،‌ مي‌باشند.

 

در اينجا حقيقتي كه فاكتورهاي محيطي مي‌تواند به طور مشخص به درجه‌بندي كه اندازه گروههاي كربن خاك را كنترل مي‌كنند، اثر كنند. كميت كربن درون خاك تا حدي به وسيله يك رابطه توازن ساده شرح داده‌شده است:

 

كربن خالص تجمعي = كربن خروجي – كربن ورودي

 

بسياري از فاكتورهاي تعيين ورود و خروج كربن از خاك به طور عمده و غير عمده بوسيله عمليات مديريتي زمين تاثير پذيرفته‌اند. بنابراين بسياري از فرآيندهاي آگرواكولوژي براي تاثير كربن ورودي و خروجي وجود دارد. به منظور ايجاد جريان كربن فعاليت انساني به ماكسيمم كربن ورودي و مينيمم كربن خروجي نياز دارد. در صورتي كه جريان كربن در خاكها براي جبران پخش گاز CO2 مورد استفاده قرار مي گيرد. محيط‌هاي ديم كاري بوسيله يك سري از ويژگي‌هاي خاص ديم‌كاري مختص شده اند و اينها نكاتي روي جنبه هاي جزئي جريان كربن خواهند بود. براي مثال عدم وجود آب يك جنبه كليسدي است و اين جنبه در بسياري از مناطق خشك بوسيله وجود حرارتهاي بالا در بعضي از زمانها همراه شده است. نقصان آب در ديم‌كاريها به طور شديدي توليدات گياهي كه منبع نهايي كرين خاك را تشكيل مي‌دهند در فشار مي‌گذارد. بعلاوه اندازه گروههاي ماده آلي خاك در اكوسيستمهاي طبيعي به طور تصاعدي همراه با حرارت كاهش مي‌يابد و به طور متوالي بايد خاكهاي ديم‌كاري كمتر از يك درصد و غالباً كمتر از 5 درصد كربن را شامل شوند. بنابراين اگر چه عمليات كشاورزي كربن خاك را كاهش داده است بطور كلي مراحل محوطه سازي ديم‌كاري بطور عملي براي كاهش و رها سازي آن مستعد است. بنابراين كميت كربن در خاكهاي ديم‌كاري از يك پايه اوليه كاهش يافته است. اگر چه جنبه‌هاي مثبتي در ارتباط با ذخاير كربني در خاكهاي ديم‌كاري وجود دارد در خاكهاي خشك به طور عمده كاهش كربن احتمال كمتري دارد و بطور متوالي جريان كربن درخاكهاي ديم‌كاري نسبت به خاكهاي جنگلي بسيار طولاني‌تر است.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 419

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما