فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 367
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564803

تحقیق درباره مفهوم رنگ


تحقیق درباره مفهوم رنگ

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مفهوم رنگ ؟

 

وقتي از رنگ سخن به ميان مي آيد همه ما تصوراتي از آن خواهيم داشت و بلافاصله رنگ يا رنگ هايي در نظرمان جلوه گر مي شود مثل قرمز ، آبي ، سبز و … معمولاً رنگ هاي اصلي بيش از هر رنگ ديگري به نظر مي رسند يا با شنيدن كلمة رنگ عناصري رنگين از طبيعت و جهان پيرامون را به خاطر مي آوريم مثل انواع گل هاي رنگين يا وسايل و اشيايي كه با آنها سر و كار داريم و رنگين هستند. سرانجام احساس مي كنيم كه رنگ يعني خيلي از چيزها يعني كاربرد و نقشي كه زندگي مي تواند در ديدن تشخيص دادن و درك معاني داشته باشد در نظرمان جلوه گر مي شود.

 

زندگي سرشار از رنگ و جلوه هاي رنگ است . اهميت و نقش رنگ در زندگي مفاهيم مختلف و متنوعي از آن را در ذهن ما زنده مي كند . در اين صورت ارايه يك تعريف مشخص و تعبير مختصر نه تنها مفهوم جامع و گسترده رنگ را در بر نخواهد گرفت بلكه براي درك ابعاد وسيع آن گمراه كننده نيز خواهد بود . رنگ در همه ابعاد زندگي جاريست و بنابراين مفهوم آن به همان گستردگي مفهوم زندگي است يا به قول ايتن رنگ خود زندگي است.

 

نقش رنگ و مسايل روزمره اي كه با آنها سر و كار داريم آن همه زياد است كه هيچ گاه رنگ را به مفهوم يك واژه ناشناخته و غريب احساس نمي كنيم . زيرا انسان معمولاً وقتي يك مفهوم ، يا يك واژه ، يا اصطلاح را نمي شناسد و يا به دانستن معني آن ترديد دارد به جستجوي مفهوم آن مي پردازد. اما در مورد رنگ به نظر مي رسد آنقدر بديهي است كه انسان احساس مي كند چيزهاي بسياري از آن مي داند و مفهوم روشني را از آن در ذهن دارد اگر چه نتواند تعريف خاصي از آن ارايه دهد. به همين دليل وقتي درباره رنگ در هنر به طور خاص در هنر تجسمي سئوال بشود آنگاه به نظر مي رسد كه پاسخ دادن به آن قدري پيچيده است و نياز به مباحث تخصصي در حيطه هنر تجسمي و نقش و كاربردهاي رنگ در آن دارد. به عنوان مثال رنگ را مي توان عنصر اصلي كار هنرمندان نقش دانست ، اين هنرمندان براي ابداع آثار خود بيش از هر چيز از رنگ استفاده مي كنند و آن را به كار مي گيرند. در اين خصوص آنها حتي از هنرمندان طراح نيز متمايز مي شوند. زيرا معمولا هنرمندان طراح از خط استفاده مي كنند اگر چه ممكن است خطوط آنها رنگين باشد يا از رنگ در بخش هايي از كار خود براي تاكيد نمايش تيرگي ـ روشني و يا به هر دليل ديگري استفاده كنند.

 

در يك تقسيم بندي كلي مي توان سه دسته آثار را تشخيص داد كه در آنها هنرمندان نقاش مفاهيم و ويژگي هاي رنگ را به كار گرفته اند :

 

الف) رنگ به عنوان عنصري تجسمي براي توصيف موضوع اثر و خصوصيات آن مثل ترسيم يك منظره پاييزي يا زمستاني كه براي هر كدام از آنها طيف رنگ هاي خاصي استفاده مي شود و به اين ترتيب پاييزي يا زمستاني بودن يك منظره با همه ويژگي هايش به نمايش گذاشته مي شود و توصيف مي گردد. آنچنان كه رنگ درختان طبيعت و فضاي منظره نشان مي دهد . اين خصوصيت توصيف گرانه رنگ مي تواند در ترسيم يك طبيعت بيجان و عناصر آن يك چهره و پيكره و يا هر موضوع ديگري به كار گرفته شود . مثل آثار نقاشان طبيعت گرا همان گونه كه رنگ هاي يك عكس رنگي موضوع خود را توصيف مي كنند.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 628

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما