فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 569888

تحقیق درباره مقام و منزلت معلم


تحقیق درباره مقام و منزلت معلم

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

چكيده:

 

يك معلم ديني اول از همه قدر و منزلت خود را بشناسد كه مسئوليت بزرگي بر دوش دارد كه آنها را به خوبي به پايان رساند و شاگردان او در مرحله ي اول امانتي هستند كه به آنها سپرده شده اند پس در تربيت ديني آنها بايد نهايت سعي و تلاش خود را بكند چرا كه آينده جامعه ما به دست اين نوجوانان و جوانان سپرده مي شود پس در امانت خيانت نكنيم و يك معلم ديني آنچه را كه براي فرزندان خود مي پسندد براي دانش آموزان خود نيز بپسندد و بايد با تمام وجود در خدمت دانش آموزان خود باشد تا مسئوليت خود را به خوبي به پايان برساند. هم چنين بايد رئوف و مهربان باشد و خشن نباشد و با مهرباني و نرمي صحبت كند و اگر دنيا و آخرت خود را مي خوهد بايد كارهايش براي خدا و رضاي او و با اخلاص باشد نه اينكه بخواهد به خاطر كارش او را تشويق كنند بلكه بايد همه اعمال او از روي خلوص نیت باشد.

 

معلم بايد در مقابل مشكلات و سختي ها مقاومت كند و صبور و بردبار باشد چون او مسئوليتي را پذيرفته است و بايد به آن به خوبي عمل كند كه نياز به صبر و حوصله و همان سعد صدر است اگر معلم در كار خود متعهد و تخصص نداشته باشد نه تنها خدمتي نمي تواند بكند بلكه براي جامعه هم ضرر و زيان دارد و قبل از اينكه سر كلاس درس حاضر شود بايد اطلاعاتي از قبل آماده كرده و مطالعه ي لازم داشته باشد تا بتواند به تعهد خود عمل كند.

 

هم چنين بايد متقي و متعهد باشد كه شرط اوليه مسلمان بودن داشتن تقوا و پرهيزكاري است و گرنه او مسلمان نيست. امام علي (ع) فرمود: تقوا دژي مستحكم و شكست ناپذير است كه مي تواند انسان را از گناه دور كند. يك معلم ديني بايد به شاگردان شخصيت بدهد و با زبان خوش و مهرباني آنها را راهنمايي كند و نبايد به دانش آموزان خود توهين كند كه گناه بزرگي است و بايد آنها را دعوت به خير و نيكي بكند كه كمتر از نماز، جهاد، زكات ..... نيست البته خود او در عمل همه بايد كارهاي خوب انجام دهد و از بديها دوري كند تا دانش آموزان نيز عمل كنند.

 

مقدمه :

 

از روزي كه انسان بدنيا آمد خداوند تبارك و تعالي هزاران پيامبر و امام را بر انگيخته تا وسيله ي هدايتي براي انسان باشند و او را از مسير ضلالت و گمراهي و تاريكي به مسير نور، پاكي و هدايت الهي راهنمايي كنند.

 

معلمهايي كه براي بيان دستورات الهي سختي ها و مشكلات و... را به جان خريدند و همه سختي ها را متحمل شدند تا آخرين فرستاده ي الهي حضرت محمد (ص) از طرف خداوند متعال بر انگيخته شد زماني به ابلاغ رسالت خود پرداخت كه كعبه مركز بت های بزرگ و كوچك مردم حجاز بود و آداب جاهلي و رسوم خرافي در بين آنها وجود داشت و پيامبر اكرم (ص) با آنها به مبارزه كرد و به اصلاح جامعه پرداخت و هدف او فلاح و رستگاری و هدایتشان بود تا آنچه را كه نمي دانند به آنها آموزش و ياد دهد.

 

از همين جا نقش و جايگاه (معلم) مشخص مي شود كه وظيفه اي بس سنگين و خطير بر عهده دارد كه بايد بتواند از آن به خوبي بيرون بيايد و گرنه در پيشگاه خداوند مسئول است و بايد جواب پس بدهد.

 

براي يك معلم ديني ويژگيهاي زيادي را مي توان برشمارد كه بعضي از آنها عبارتند از:

 

مقام و منزلت معلم، امانتداري، رافت و مهرباني، اخلاص، عبادت، سعه صدر (صبوري) تقوا، وجدان اخلاقي، تخصص و تعهد، امر به معروف و نهي از منكر، آداب و رسوم اجتماعي و.... كه ما در اينجا مطالبي در اين زمينه ها بين مي كنيم:

 

مقام و منزلت معلم:

 

معلم بايد قدر خود را بداند و منزلت خويش را بشناسد يعني مواظب باشد و احساس مسئوليت كند. كه مسئوليت سنگين بر عهده ي او است.

 

از نظر خداوند متعال كار معلم كار خداست و نقش او در جامعه نقش پيامبر اكرم (ص) است.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 377

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما