فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 90
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571289

تحقیق درباره مكانيزم‌های اضطراری تداوم دهنده درد نوروپاتيك


تحقیق درباره مكانيزم‌های اضطراری تداوم دهنده درد نوروپاتيك

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مكانيزم‌هاي اضطراري تداوم دهنده درد نوروپاتيك

 

آسيب عصبي باعث براه افتادن چرخه مرگ سلولي و يا پروسه‌هاي بقاء در سلول خواهد شد كه قدمتي در حدود 500 ميليون سال دارند. درك و احساس درد كه در طي تكامل به عنوان پروسه‌اي مهم و ضروري حفظ مي‌شود. اكثراً حتي بعد از آسيب سلولي نيز ادامه دارد. اين هنگامي است كه درد به نظر ديگر هدف وفانكش واضحاً مفيدي ندارد. چرا بعضي از دردهاي مزمن خصوصاً آنهايي كه همراه با عدم فعاليت درست عصبي هستند، بسيار سخت درمان مي‌شوند؟ اگر بپذيريم كه سيستم اطلاع رساني درك درد كه همراه آسيب‌هاي عصبي است يكي از خصوصيات بارز و حفظ شده برنامه بقاء سلول‌هاي عصبي است، پس عدم موفقيت ما در ريشه كن كردن اين سيگنال نيز پذيرفته خواهد شد. به كلامي ديگر، هم آسيب عصبي و هم درمان دارويي‌اي كه بدنبال اين آسيب انجام مي‌شود، هر دو مي‌توانند مكانيزم‌هاي اضطراري‌اي را فعال سازند كه انتقال عصبي را حفظ نموده، تداوم بخشيده و اكثراً به تمامي تلاش‌هاي انجام شده جهت بلوك انتقال اين پيام‌ها و در نتيجه كاهش درد غلبه مي‌كنند. حتي جديدترين و پيشرفته‌ترين نتايج علم فارماكولوژي نيز هنگامي كه جهت سركوب و از بين بردن يك پيام درد بكار مي‌روند، ممكن است باعث فعال شدن مكانيزم‌هاي اضطراري‌اي شوند كه در طي پروسه تحريك و پاسخ دچار تغيير، اصلاح و يا بهبود شده‌اند. در اين مقاله بطور اجمالي ايده‌اي بررسي مي‌شود كه بر اساس آن آسيب‌هاي عصبي دقت و درستي انتقال پيام را در درون يك سيستم هوموستاز كه ظرافت بالايي دارد بر هم مي‌زنند. نتيجة چنين تغييري اين خواهد بود كه با وجود هرگونه تداخلي (بلوك كانال‌هاي يوني يا گيرنده‌هاي، يا سنتز مدياتورها) «پيام درد» همچنان به مغز منتقل خواهد شد. به جهت اجمال و اختصار اين مقاله بيشتر به كانال‌هاي حساس به ولتاژ كلسيم (VSCC) و فعاليت آنها در عصب آسيب ديده پرداخته و ديدگاه‌هاي نوين در رابطه با نقش VSCC به عنوان يك آشكارسازو كامل كننده پيام‌هاي متعدد را بيان مي‌دارد. ساير پيشرفت‌هاي مربوط به دردهاي پايا (شاخت و تشخيص گيرنده‌هاي وانيلوئيد و كانال‌هاي غير طبيعي سديم) در ساير مقالات توضيح داده خواهند شد.

 

كانالهاي VSCC در واقع كانال‌هاي يوني بسيار مهمي در غشاء سلولي پايانه‌هاي عصبي هستند. بدنبال دلولاريزاسيون، VSCC باز شده و به يون‌هاي كلسيم اجازه ورود به داخل پايانه عصبي را خواهد داد. ترشح نوروترنسميترها (مانند گلوتامات) از پايانه پيش سيناپسي توسط ورود كلسيم از VSCC بداخل سلول تحريك مي‌شود. در بين انواع كانال‌هاي VSCC كانالهاي نوع N- و P- به نظر مهمترين نقش را در ترشح سريع نوروترنسميترها ايفا مي‌‌كنند. بلوك گيرنده‌هاي نوع N- در عصب پيش سيناپسي باعث كاهش ترشح نوروترنسميتر شده و سيگنال درد را كاهش مي‌دهد.

هنگامي كه دارويي مانند مورفين به يك رلپتور اپيوئيدي مي‌چسبد، شكل گيرنده دچار تغيير مي‌شود. اين تغيير ساختماني باعث به كار افتادن يك سيستم انتقال سيگنال در مجاور گيرنده مي‌شود كه به عنوان پروتئين G شاخته مي‌شود.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 373

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما