فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 220
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564389

تحقیق درباره مهرورزی


تحقیق درباره مهرورزی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:21

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه:

 

در جهان امروز مهرورزي نه تنها به تقويت فرهنگي در جامعه و پشتيباني از آن منجر مي‌شود بلكه موجب شناسايي هر چه بيش‌تر و مشابهت‌هاي مردمي مي‌گردد و مي‌تواند سبب شود كه انسان‌ها به درك درستي از همكاري براي رسيدن به سعادت همگان دست‌يابند.

 

براي آنكه بتوان انتظارات جامعه را بهتر برآورده كرد، بايد افق‌هاي مهر و محبت چنان گسترده شود كه تمامي فرهنگ هاي جهاني را تحت پوشش قرار دهد و مبنايي باشد كه رشد و تعالي هر جامعه‌اي بر آن نباشد.

 

خلل‌پذير است هر بنا كه مي‌بيني

 

مگر بناي محبت كه خالي از خلل است

 

گويا به هين سبب است كه سازمان‌هاي جهاني تعليم و تربيت از جمله يونسكو به صراحت يادآور مي‌شود كه يادگيري در قرن بيست و يكم بر چهار ستون استقرار مي‌يابد كه يكي از اركان يادگيري چگونه باهم زيستن است: كه خود يكي از ضروري‌ترين مهارت‌هاي يادگيري در جهان متكثر كنوني است و شامل مدارا، همزيستي، هم‌انديشي و مهرورزي نسبت به يكديگر است، تنها از طريق مهر و محبت دو جانبه همراه با تفاهم متقابل است كه مي‌توان به صلح واقعي در هر جامعه‌اي دست يافت.

 

هيچ ارتباط نافذ موثري بدون فرهنگ مهرورزي امكان‌پذير نيست. اگر اولياء و متولّيان فرهنگي و تربيتي جامعه، فرهنگ مهرورزي را در بين خود و نسل جديد‌ ترويج كنند و خود از اين راهبردها به شكل منطقي و جاذب بهره‌بگيرند، افراد جامعه نيز خوي مدارا و تفاهم را در خود پرورش مي‌دهند و در روابط بين فردي ومناسبات اجتماعي خود از طريق مهرورزي به مصالحه دست مي‌يابند.

 

اگر مهرورزي نباشد، هيچ انديشه‌اي بارور نمي‌شود و هيچ جامعه‌اي به تعالي نمي‌رسد.

 

محبت نياز روحي انسان

 

عاطفه درانسان استعدادي است كه او را از زندان «خود» خارج مي‌كند و به سمت برقراري پيوند قلبي با ديگران براساس مهر و محبت سوق مي‌دهد و از اين طريق، بخشي از احتياجات روحي انسان را كه جز در سايه محبت و عواطف و ارتباط قلبي با ديگران تأمين نمي‌شود، برآورده مي‌سازد.

 

محبت به عنوان يك نياز اصيل روحي، در زندگي انسان و تأمين سلامت روحي و رواني او نقش بسزايي دارد و به آن حلاوت خاصي مي‌بخشد. كساني كه به جهت غرق شدن در خود، از برقراري پيوند روحي با ديگران محروم و از ارزش واهميت آن بي خبرند، از چنان حلاوت معنوي و لذّت عاطفي در زندگي خود بي‌نصيب‌اند.

محبتي كه براساس صفاي قلبي بين دل‌هاي پاك و بي‌آلايش ايجاد مي‌شود سبب مي‌گردد، دل‌ها از نورانيّت و صفاي همديگر بهره‌مند شوند و محكم‌ترين و مطمئن‌ترين پيوند، ميان صاحبان كمال به وجود آيد. محبت قانوني است كه سلامت و سعادت و شادماني و هماهنگي و همه‌ گونه كاميابي را براي آدمي به ارمغان مي‌آورد؛ به شرط آنكه بدانيم چگونه و به چه اندازه از ين اكسير حياتي استفاده شود تا از افراط و تفريط كه هر يك عوارض نامطلوبي در تربيت دارند، پيش‌گيري شود.

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 478

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما