فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 192
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564361

تحقیق درباره مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها


تحقیق درباره مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:18

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مهم ترين انواع DNA پلي مراز ها در يوكاريوتها :

 

1) DNA پلی مراز آلفا : وزن ملکولی آن حدود 320 و دارای 4 زبرواحد است.دو زیر واحد نقش پریمازی یک زیر واحد نقش DNA پلي مرازي و يك زير واحد نقش متوازن كننده ي عمل زير واحد هاي ديگررادارد. اين آنزيم در هسته ي سلول هاي يوكاريوتي وجود دارد و مسئول همانند سازي DNA كروموزومي ( رشته ي پيرو) مي باشد .به همراه پريماز عمل خود را انجام مي دهد این آنزیم نقش اگزونوكلئازي ندارد .

 

2) DNA پلي مراز« دلتا »: وزن ملكولي آن KD 180تا 240 و داراي 2 زير واحد است . در هسته وجود دارد و همانند سازي DNA كروموزومي ( رشته يپيشرو) مي باشد . براي فعاليت خود به پروتئين PCNA[2]نياز دارد .اين آنزيم داراي فعاليت اگزونوكلئازي 5-----3 است .

 

3) DNA پليمراز« اپسيلون »: وزن ملكولي آن KD 290 و داراي 2 زير واحد است. در هسته وجود دارد . مسئول همانند سازي DNA كروموزمي است .داراي فعاليت اگزونوكلئازي 5------- 3 است . مسئول تخريب هاي حاصل از پرتو هاي فرابنفش بر روي DNA مي باشد .

 

4) DNA پلي مراز « بتا » : وزن ملكولي KD 45 و داراي يك بخش است .در هسته وجود دارد . فاقد فعاليت اگزونوكلئازي و مسئول ترميم DNA است . بر روي ملكول هايي از DNA كه در آن ها حدود 20نوكلئوتيد فاصله GAP) ) ايجاد شده است ، اثر مي كند .

 

5) DNA پلي مراز« گاما» : وزن ملكولي KD 140 و داراي 4 زير واحد است .در ميتوكندري وجود دارد و مسئول همانند سازي DNA ميتوكندري است .فعاليت اگزونوكلئازي ندارد.

آشنايي با انواع «شبيه سازي»

«شبيه سازي» (cloning ) يکي از پيشرفته ترين دستيافته هاي بشر در زمينه علم پزشکي و مهندسي ژنتيک است که هر مرحله پيشرفت آن جنجال هاي بسيار زيادي را به همراه دارد. صرف نظر از پيامدهاي اخلاقي شبيه سازي که در اين مطلب مورد بحث ما نيست، در اين مقاله سعي شده است بيشتر به خود «شبيه سازي» و روش هاي آن پرداخته شود. روش هايي که شبيه سازي انسان فقط بخشي از آن هاست و حوزه بسيار گسترده اي را شامل مي شود. امکان «شبيه سازي» انسان زماني مطرح شد که دانشمندان اسکاتلندي در موسسه روسلين، «دالي» را توليد کردند. «دالي» که به «دالي گوسفنده» شهرت داشت، گوسفندي بود که توليد آن در سراسر دنيا با عکس العمل هاي متفاوتي از لحاظ علمي و اخلاقي مواجه شد. اين کار که درسال 1997 از سوي مجله «نيچر» به عنوان مهم ترين تحقيق علمي سال برگزيده شد، در کنار نگراني هاي اخلاقي بسيار زيادي که در برداشت، افق جديدي در علم ژنتيک پيش روي دانشمندان گشود و اميدواري هاي زيادي براي بهبود زندگي بشر ايجاد کرد. به دليل حساسيتي که توليد «دالي» در برداشت، رسانه ها توجه خاصي به پديده شبيه سازي نشان دادند، اما اين نوع شبيه سازي تنها يک نوع خاص از چندين روش شبيه سازي موجود در علم پزشکي و ژنتيک است که به شبيه سازي بازتوليدي مشهور است. علاوه براين نوع شبيه سازي، چند نوع ديگر شبيه سازي هم وجود دارد که مي توان از آن ها علاوه بر بازتوليد يک ارگانيزم خاص در انجام ديگر تحقيقات پزشکي هم استفاده کرد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 387

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما