فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 166
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569567

تحقیق درباره مواد دير گداز و نسوز


تحقیق درباره مواد دير گداز و نسوز

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:22

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مواد دير گداز و نسوز

 

مواد دير گداز به مواد معمولاً غير فلزي گفته مي شود كه مي توانند در درجه حرارتهاي بالا پايدار باشند . بنابراين مواد نسوز بايد قابليت حفظ خصوصيات فيزيكي و شيميايي مورد نظر را در درجه حرارتهاي بالا و شرايط محيط عمل داشته باشند .

 

قدرت پايداري در درجه حرارتهاي زياد اگر چه يك عامل تعيين كننده براي گروه بندي يك ماده به عنوان يك دير گداز مي باشد ولي با اين حال انتظار مي رود كه ماده نسوز در مقابل نيروهاي مخرب ديگري كه احياناً در شرايط عمل رو به رو مي شوند نيز مقاوم باشد . عوامل مخرب عبارتند از سايش ، ضربه ، ضربه هاي حرارتي ، حمله شيميايي و بار مكانيكي زياد در درجه حرارت بالا . موارد استعمال گوناگون مواد نسوز و شدت وضعيت نسوز را براي ارضاي آن شرايط روشن مي گرداند تعداد محصولات نسوز كه با توجه به تركيبات متنوع و نامحدود موارد موارد دير گداز مختلف به دست مي آيد آنقدر زياد است كه براي بحث در مورد اين محصولات ، بايد مواد نسوز را طبقه بندي نمود .

 

نسوزها را به چندين طريق مي توان بندي كرد ولي مناسبترين آنها بر پايه تركيبات كلي و در درجه دوم شرايط فيزيكي و خواص مشخصه آنها مي باشد .

نمونه هاي اوليه آجر نسوز شامل موارد زير است :

 

1- آجرهاي آلومينو سيليكاتي

 

2- آجرهاي بازي

 

3- آجرهاي سيليسي

 

4- آجرهاي عايق بندي

 

5- نسوزهاي مخصوص : C-Sic –Zro2 زيركن – بريدها و نيتريدها

 

البته آجرها قبلاً شكل داده شده و معمولاً قبل از مصرف در درجه حرارت بالا حرارت داده مي شوند ولي در بعضي موارد گرما نديده و با پيوند هاي شيميايي محكم مي گردند مانند گروهي از آجرهاي دو لوميتي و منيزيتي زفت اندود شده كه اساس به هم پيوستگي آنها اتصالات شيميايي است .

 

آجرها از نظر ابعاد و شكل خارجي نيز طبقه بندي مي شوند و معمولاً به صورت اندازه هاي استاندارد و شكل هاي مخصوص به كار مي روند كه در قسمت شكلهاي استاندارد آجرها مفصلاً به آنها خواهيم پرداخت .

 

از نگاهي ديگر مي توان محصولاتي را كه در دماهاي بالا (بين 600 تا 2000درجه سانتيگراد ) در دستگاههاي و كوره ها در صنايع مختلف به كار گرفته مي شوند را به عنوان دير گدازها توصيف كرد و مي توان چهار گروه از موارد دير گداز را به صورت زير از يكديگر متمايز كرد :

 

1- محصولات شكل دار (آجرها)

 

2- محصولات بي شكل كه مونوليتيك نيز ناميده مي شوند (جرمهاي سازه اي و تعميراتي و مواد اتصال دهنده )

 

3- محصولات ويژه (المانهاي سازه اي)

 

4- محصولات عايق

و...

 



مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 565

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما