فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 341
  • بازدید دیروز : 429
  • بازدید کل : 571969

تحقیق درباره ميزان اثر بخشی شيوه های امر به معروف و نهی از منكر


تحقیق درباره ميزان اثر بخشی شيوه های امر به معروف و نهی از منكر

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:37

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

ميزان اثر بخشي شيوه هاي امر به معروف و نهي از منكر

 

پرسش آغازين و طرح مساله

 

زندگي اجتماعي انسان تحت حاكميت قواعد يا هنجار هاي اجتماعي است . اگر ما از قواعدي كه بعضي انواع رفتار را در زمينه هاي معيني به عنوان رفتار هاي مناسب و رفتار هاي ديگري را به عنوان رفتار هاي نامناسب تعريف مي كنند ؛ پيروي نمي كرديم فعاليت هايمان دست خوش هرج و مرج مي گرديد. براي مثال رفتار منظم در شاه راه ها ، چنانچه رانندگان قواعد راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي كردند ، غير ممكن مي بود . اما هميشه همه كس با انتظارات اجتماعي همنوايي نمي كند ، رانندگان گاهي قواعد رفتار عبور و مرور را رعايت نمي كنند حتي اگر زندگي ديگران در نتيجه آن به خطر افتد. (گيدنز ،85 ،ص 149)بنا بر اين لازم است كه فرد از طريق اجتماعي شدن ياد بگيرد كه در موقعيت هاي گوناگون چه الگو هاي رفتاري پذيرفتني است و تفاوت ميان الگو هاي رفتاري شايسته و الگوهاي رفتاري ناشايسته چيست؛ اما اين فرا گيري احتياج به يك ضمانت اجرايي براي اهتمام به اجرايي كردن دارد كه اين كار را نظارت اجتماعي بر عهده دارد. در واقع نظارت اجتماعي به مكانيسم هايي اطلاق مي شود كه جامعه براي واداشتن اعضايش به سازش كاري و جلوگيري از نا سازش كاري به كار مي برد . به عبارت ديگر نظارت هاي اجتماعي براي آن مهم اند كه جامعه نمي تواند كاركرد درستي داشته باشد مگر آنكه اعضايش خودشان را با هنجار هاي اجتماعي تطبيق دهند ؛ نقش هايشان را انجام دهند و فعاليت هاي خود را طوري هماهنگ كنند كه جامعه يا گروه بتواند به هدف هايش دست يابد.(بروس كوهن ، 85 ،ص 152)

 

و اين قضيه را از طريق نظارت اجتماعي مي توان قابل دسترسي كرد لذا يكي از مباحثي كه مكرر وبا بياناتي متفاوت در قرآن و كتب روايي به دان توجه شده موضوع نظارت اجتماعي است كه در بعضي از اين آيات خداوند خود و حسابرسي را مطرح مي كند كه در ذيل اشاره مي شود:

 

1- سوره ق آيه 18: «ما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد» به لب نراند سخني را جز آنكه نزد او است نگهباني آماده.

 

2- سوره زلزال آيه 6 تا 8 «يومئذ يصدر الناس ليروا اعمالهم فمن يعمل مثقال ذرة خيرا يره ومن يعمل مثقال ذرة شرا يره»آن روز مردم دسته دسته بازگردند تا كار هايشان به آنها نشان داده شود پس هر كه به اندازه ذره اي نيكي كرده باشد آن را مي بيند و هر كه به اندازه ذره اي بدي كند آن را مي بيند.

 

ودر آيات زياد ديگري موضوع نظارت و كنترل همگاني را تحت عنوان امر به معروف و نهي از منكر مطرح شده است مانند:

 

سوره آل عمران آيه 110: «كنتم خير امة اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنكر» شما بهترين امتي هستيد كه خداوند براي نشريت ظاهر كرده است چون به كار هاي خوب امر مي كنيد واز كار هاي زشت باز مي داريد.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 288

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما