فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره میگرن


تحقیق درباره میگرن

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

میگرن

 

شرح بیماری‌

 

میگرن (Migraine) بیماری است که با سردردهای مداوم و سخت مشخصمی‌شود و غالبا با اشکالات زود گذری در جریان خون مغزی و استفراغ همراه است. اینبیماری با یک‌ نوع‌ سردرد شدید و ناتوان ‌کننده‌ معمولا در یک‌ طرف‌ سر ، که‌ به‌همراه‌ آن‌ علایم‌ دیگری‌ مثل‌ تهوع ‌، استفراغ‌ و مشکلات‌ بینایی‌ همراه است. حمله‌ این‌ سردرد می‌تواند 72 - 2 ساعت‌ طول‌ بکشد. حملات‌ میگرن‌ در بعضی‌ ازافراد ممکن‌ است‌ بطور هفتگی‌ رخ‌ دهند، در حالی‌ که‌ در بعضی‌ دیگر ممکن‌ است‌حتی‌ یک‌ بار نیز در سال‌ رخ‌ ندهند.
میگرن‌ هر دو جنس‌ را تحت ‌تأثیر قرارمی‌دهد، اما در زنان‌ شایع‌تر است‌. میگرن همچنین ممکن است ارثی باشد. بیماری درحوالی سنین بلوغ شروع شده و در میانسالی از نظر شدت و دفعات تکرارش کاهش می‌یابد. حملات میگرن بیشتر صبحها شروع شده و علایم اولیه آن تار شدن دید یا ظهور نقاط رنگیدر خطوط جلوی چشم است. حملات سردرد چندساعتی به طول می‌انجامد و پس از خوابیدن بهبود می‌یابد.

 

انواع میگرن

 

میگرن کلاسیک

 

میگرن کلاسیک عموما یک سردرد یکطرفه می‌باشد و به صورتضربان‌دار اتفاق می‌افتد. قبل از شروع سردرد بیمار دچار تغییرات بینایی می‌شود کهبه صورت توهمات و جرقه‌های بینایی هستند که در اصطلاح به آناورامی‌گویند. اکثر بیماران یک حمله را در طولهفته تجربه می‌کنند و اصولا بین 2 تا 24 ساعت طول می‌کشد. بیمار دچار حالتهاییمانند تهوع ، استفراغ ، گریز از نور ، سستی و حتی گاهی در مراحل حاد دچار اخلال حسنیمه بدن و تکلم می‌شود. در بینحملات بیمار سردرد یا ناراحتی دیگری ندارد.

 

میگرن غیر کلاسیک

 

در میگرن غیر کلاسیک علایم بینایی قبل از حمله بوجودنمی‌آید. این نوع سر درد بیشتر دو طرفه بوده و ضربان‌دار است. درد بیشتر دورحلقه چشم احساس می‌شود و ممکن است در ادامه آن سفتی گردن هم بوجود آید این نوع میگرنشیوع بیشتری دارد و همراه با تهوع و استفراغ است.

 

ارتباط میگرن با سن

 

میگرن در میان کودکان هم اتفاق می‌افتد اما مدت آنکوتاه است و به سرعت بهبود می‌یابد با افزایش سن از تعداد حملات کاسته می‌شود ولیبه طول آن اضافه می‌شود. میزان و شدت دفعات حمله در افراد مختلف متفاوت است ونمی‌توان ارتباط معنی‌داری بین حملات افراد مختلف پیدا کرد اما اصولا بعد از 55سالگی به ندرت اتفا ق می‌افتد.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 223

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما