فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 288
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569689

تحقیق درمورد نابرابری اجتماعی


تحقیق درمورد نابرابری اجتماعی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:21

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

چكيده

 

دراين مقاله پس از تعريف مفهوم نابرابري و مفاهيم مرتبط با آن مفهوم نابرابري از ديدگاه كاركرد گرايان ، تضادگرايان و ديدگاه‌هاي تركيبي مورد بحث قرار گرفته است . در پاسخ به اين پرسش كه چرا افراد احساس نابرابري مي‌كنند از ديدگاه‌هاي جانسون ، توكويل و ديويس استفاده شده است .

 

به نظر توكويل زماني كه در اوضاع اقتصادي رونقي مشاهده شود توقعات با سرعت بيشتري افزايش مي‌يابد و فاصله بين آنچه مردم به دست آورند و آنچه فكر مي‌كنند بايد به دست آورند موجب احساس نارضايتي از وضع موجود مي‌شود .

 

به نظر چالمرز جانسون آنچه باعث احساس نابرابري مي‌شود رونق يا ركود اقتصادي به تنهايي نيست بلكه عدم تعادل بين ارزش‌ها و محيط موجب احساس نابرابري مي‌شود . روند رو به افزايش استفاده از تكنولوژي و گسترش نظام سرمايه‌داري و پديده جهاني شدن ابعاد تازه‌اي به نابرابري اجتماعي در جهان داده است . امروزه نابرابري ديجيتالي نيز فاصله كشورهاي فقير و غني را افزايش داده است . ارتباط جهاني شدن و نابرابري در بخش پاياني مقاله مورد بحث قرار گرفته است .

 

مقدمه

 

نابرابري اجتماعي ، پديده‌اي جهاني است كه بر همه روابط اجتماعي ميان انسان‌ها اثر مي‌گذارد و از سوي ديگر به دليل گسترده بودن عوامل مؤثر بر نابرابري‌هاي اجتماعي ، كنكاش در اين مسأله اجتماعي را پيچيده‌تر مي‌نمايد . يكي از پرسشهايي كه ذهن اكثر جامعه‌شناسان را به خود مشغول كرده است اين است كه نابرابريهاي اجتماعي ،‌ بنياد آنها چيست و چگونه به وجود مي‌آيند ؟

 

پاسخ به اين پرسشهاي بنيادي ، عدم حصول به پاسخهاي جهان مشمول و تنوع انواع نابرابريهاي اجتماعي در جوامع و سطح جهان ، نظرات متعددي را مطرح كرده است از جمله ريشه نابرابريهاي اجتماعي را بايد در شيوه توزيع ثروت ملي در ميان افراد جامعه جستجو كرد . برخي نيز بر اين باورند كه تفاوتهاي ميان اقشار مختلف بر شيوه‌هاي گوناگون زندگي آنان از جمله شاخص حقوق و پايگاه اجتماعي آنان در جامعه اثر مي‌گذارد . بعضي ديگر از جامعه‌شناسان براين باورند كه پاره‌اي از سنجه‌هاي اجتماعي ، اقتصادي و جهاني چون فرهنگ ، مذهب ، نژاد ، قوميت ، جنس ، ثروت و قدرت سبب جدا شدن افراد از يكديگر مي‌شوند و در نتيجه به پيدايش نابرابريها دامن مي‌زنند . مقاله حاضر نيز در صدد است نابرابريهاي اجتماعي را به طور عام از ديدگاههاي جامعه شناختي مورد بررسي قرار دهد .

 

اهميت موضوع

به دنبال رام كردن حيوانات و يكجانشين شدن ،‌انسان با تلاش بيشتر به مازاد محصول دست يافت . همراه با رشد گسترش توليدات و محصولات كشاورزي دو قطب در برابر هم قرار گرفتند . صاحبان وسايل كار و افراد فاقد سرمايه ( تنهايي ، 1373 ص 107 ) با گذشت زمان و گسترش جوامع ابعاد نابرابريها توسعه يافت . به طوري كه نابرابريهاي طبيعي بشر را بيش از نابرابريهاي اجتماع اقناع نمود .

و....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 303

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما