فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 147
  • بازدید دیروز : 243
  • بازدید کل : 561739

تحقیق درباره نفت و گاز (پتروشيمی و پليمر-صنايع گاز)


تحقیق درباره نفت و گاز (پتروشيمی و پليمر-صنايع گاز)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مشخصات

 

موضوع : نفت و گاز (پتروشيمي و پليمر - صنايع گاز ) سیاست علم و تکنولوژی (سياست تکنولوژي ) نفت و گاز و انرژی (مديريت انرژي )

 

متن تحلیل

 

صادرات گاز با هدف ارزآوري، از اولويت‌هاي وزارت نفت به شمار مي‌رود. ليکن بدليل خواص ويژه گاز طبيعي، انتقال و فروش آن با مشکل روبروست. تبديل گاز طبيعي به مواد شيميايي مي‌تواند گامي مهم در راستاي انتقال آسان و بازاريابي موفق‌ گاز طبيعي باشد. در اين مطلب به معرفي برخي تکنولوژي‌هاي تبديل گاز به مواد شيميايي و بيان مزاياي استفاده از آنها پرداخته‌ايم:

 

اهميت تبديل گاز به مواد شيميايي

 

مقدار ذخاير اثبات شدة گاز دنيا حدود 140 تريليون متر مکعب است که حدود 30 درصد آن در منطقة خاورميانه قرار دارد. از آن جمله مي‌توان به بزرگترين مخازن گازي جهان نظير پارس جنوبي و ميدان گازي شمال کشور اشاره کرد. با وجود اين ذخاير گازي، طبق آمار (SRI)، خاورميانه تنها 9 درصد بازار محصولات گازي جهان را در اختيار دارد.

 

گاز طبيعي، سوختي پاک و خوراکي مناسب براي صنايع شيميايي است؛ اما به‌دليل ويژگي‌هاي خاص خود، انتقال آن به سمت بازار مصرف دشوارتر و گرانتر از انتقال نفت خام است. اين مسئله ناشي از مشکلاتي نظير نبود بازار امن و مناسب، هزينة بالاي حمل و نقل و گران و پيچيده‌بودن تکنولوژي‌هاي انتقال نظير LNG و خطوط لوله است. به عنوان مثال يک کشتي LNG، حدود 33 ميليون گالن LNG با ارزش گرمايي حدود 3 تريليون BTU جابجا مي‌نمايد، در حاليکه يک کشتي نفتکش (که ساده‌تر و ارزانتر نيز هست) 2.2 ميليون بشکه نفت خام با ارزش گرمايي برابر با 130 تريليون BTU را انتقال مي‌دهد که حاکي از بالابودن هزينة انتقال گاز طبيعي است. علاوه بر اين، مشکلات زيست‌محيطي توليد و انتقال LNG و همچنين هزينة بالا و ضرورت رعايت مسايل ايمني ساير روش‌هاي صادرات گاز نظير خط لوله و هيدرات، صادرات گاز را با مشکلات بيشتري روبرو مي‌سازد.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 295

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما