فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره نقره


تحقیق درباره نقره

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

 

 

معرفی

 

نقره ، یکی از عناصر شیمیایی، با نشانه Ag ، دارای عدد اتمی 47 ، وزن اتمی 107.8682 و در گروهیک فرعی (IB) جدول تناوبی قرار گرفته است. نقره فلزی سفید مایل به خاکستری و براقاست و از نظر شیمیایی یکی از فلزات سنگین و از جمله فلزات نجیب و از نظر تجارتیعنصری گرانبها تلقی می‌گردد. نقره یکی از عناصری است که از گذشته های دور ودورانهای باستان بعنوان یک فلز شناخته شده و مورد استفاده واقع میشده و از آن درکتابهای فراعنه مصری ، که قدمت این کتابها به حدود 3600 سال قبل از میلاد مسیح بالغمی‌گردد، بعنوان فلزی که از نظر ارزش دارای {5}{2}frac ارزش طلا است، یاد شده است. از نقره ، 25 ایزوتوپ رادیواکتیو شناخته شده اند که دارای اجرام اتمی 102 الی 117می‌باشند. نقره معمولی از دوایزوتوپبا جرمهای 107 و 109 تشکیل شده است.

 

منابع طبیعی

 

نقره جزء عناصر نسبتا کمیاب بوده و از نظر فراوانی در قشرجامد زمین ، در مرتبه شصت و سومین عنصر قرار دارد. این عنصر تشکیل دهندهحدود6-10 ×1% از پوسته زمین است. برخی اوقات نقره بصورت عنصر آزاد یافتمی‌شود (نقره خالص) و گاهی نیز به صورت آلیاژ با سایرفلزاتملاحظه می‌شود. در هر صورت باید توجهداشت که در اکثر نقاط، نقره بصورت مواد معدنی حاوی ترکیبات نقره ملاحظه می‌شود. مهمترین کانیهای نقره عبارتند از: آرجنتیت (Ag2S,argentite) وسرارجیریت (AgCl ,horn silver,Ceragyrite).
از سوی دیگر تعدادی ازکانیهایی که در آنها نقره با سولفیدهای سایر فلزات ترکیب شده است نیز وجود دارد کهعبارتند از: استفانیت (stephanite) بفرمول(5Ag2S.Sb2S5) ،پلی بازیت (polybasite) بفرمول (Cu_2S, Ag_2S).(Sb_2S_3, As_2S_3)،پروستیت(proustite) بفرمول (3Ag_2S.As_2S_3)وپیرآرجیریت (pyrargyrite) بفرمول (3Ag_2S.Sb_2S_3).
حدود سه چهارم نقره تولیدی ، در حقیقت فراورده جانبی حاصل ازاستخراج سایر فلزات است. علاوه بر این ، مقدار مهمی از نقره نیز از طریق بازیافتسکه‌های از رده خارج شده که باید با مقداری نقره ممزوج شونده و یا از مقدار نقرهآنها کم شود، جمع آوری می‌گردد.همچنین بازیافت نقره از قراضه های صنعتی که ضمناشامل باقیمانده های عکاسی است، با اهمیت تلقی می‌گردد.

 

خصوصیات فلز نقره

 

نقره خالص فلزی براق و نسبتا نرم است که تا اندازه ایسخت تر از طلاست. زمانیکه این فلز پرداخت شود، دارای درخشندگی می‌شود و می‌تواند 95% از نور تابیده به خود را بازتاب نماید. این عنصر در میان کلیه فلزات ، مقامبهترینرسانادر زمینه گرما و الکتریسیته را دارااست و در زمینه قدرت چکش خواری و مفتول شوندگی دارای مرتبه دوم پس ازطلااست. چگالی نقره 10.5برابر آب است، بصورتیکه یک متر مکعب از آن دارای وزن 10500 کیلوگرم می‌باشد. نقرهدر 961 درجه سانتیگراد ذوب شده و در حدود 2200 درجه سانتیگراد می‌جوشد.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 278

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما