فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 111
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569512

تحقیق درباره نقش تغذيه در يادگيری


تحقیق درباره نقش تغذيه در يادگيری

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نقش تغذيه در يادگيري

باپيشرفت علم و دانش بشري و گسترش جوامع شهري شيوه زندگي و عادات مردم نيز دستخوش تغيير و تحول گرديده است و يكي ازموارد مهم كه از تغير مصون نمانده است عادات غذايي و ذائقه افراد مي باشد.
با گسترش علم و دانش بشري و توسعه شهرنشيني در كشورمان باعث شده است از عادات و جيره هاي غذايي اصيل و سنتي فاصله بگيريم و بسوي غذاهاي آماده كنسرو شده رو بياوريم.در سفره هاي ايراني غذاهايي چون آبگوشت،آش،ترخينه و…جاي خود را به انواع پيتزا،سوسيس و…داده است يكي ديگر از دلايل تغيير و تحول درسفره هاي ايراني افزايش سطح توقعات مردم و مشكلات اقتصادي باعث شده است كه زنان نيز در اقتصاد خانواده نقش داشته باشند و همانند مردان در بيرون ازخانه به كار و فعاليت مشغول باشند و ديگرفرصتي براي طبخ غذا نداشته باشند و مجبور مي شوند بدليل خستگي ناشي از كار و نبود زمان كافي به غذاهاي آماده نظير انواع كنسروها و پيتزا و… روي بياورند.
يكي ديگر از تغييرات مهمي كه در ذائقه افراد ايجادشده تمايل افراد به استفاده ازغذاهاي سرخ شده درروغن مي باشد كه علاوه بر از دست دادن بعضي خواص و سرخ شدن در روغن باعث بروز انواع بيماريهاي قلبي عروقي و… مي گردد
انواع نوشيدني هاي صنعتي جاي خود را در سفره و وعدهاي غذايي مردم بازكرده اند كه اين مواد جداي از عامل زمينه سازبراي چاقي، مواد افزودني مختلفي كه به آنها افزوده مي شوند ممكن است از بدن دفع نشوند و در قسمتهايي از بدن چون كبد ذخيره شوند ودراثرمصرف طولاني مدت باعث بروز مشكلات كبدي و پوكي استخوان گردند.
صنعتي شدن برغذاي ميان وعده اي دانش آموزان هم تاثير گذار بوده است و آنها هم بجاي مصرف موادغذايي چون نخودچي كشمش،نان وپنير،و… روي به مصرف موادي چون پفك،چيپس،لواشك،تمر و…آورده اند.
تغذيه: فرايندي كه طي آن غذا تهيه و تامين مي شود و وارد بدن شده وپس ازعمل متابوليسم بروي آن مورداستفاده سلولها قرارمي گيرد.
سوءتغذيه: بهم خوردن تعادل بين ورود مواد مغذي به بدن ومصرف موادمغذي دربدن ايجادمي شود.
موادغذائي:هرماده جامديامايعي كه بتواندنيازهاي تغذيه بدن رامرتفع كند.
تهيه غذابه عواملي چون دسترسي فيزيكي به غذا-توانايي خريد-آگاهي ازپخت غذا-تقسيم غذادرخانواده-بهداشت موادخوراكي و…بستگي داردوغذاممكن است ازطريق دهان-وريد-زيرجلد واردبدن شده ودرنتيجه فعل وانفعالاتي جذب مي گردند.
نكته قابل تامل:دربعضي ازنقاط كشوردرمناطق روستائي وعشايري تقسيم غذادرخانواربه اين صورت است كه اول پدرخانواده كنارسفره مي نشيندوغذا مي خوردبعدفرزندان پسرودرآخرباقيمانده غذارامادرخانواده ودختران استفاده مي كنند كه اين خودباعث انواع سوءتغذيه وبيماري دراين گروه مي گردد.
موادمغذي به دودسته تقسيم مي شوند:
1-موادمغذي ضروري: موادي هستند كه بدن قادربه ساختن آنهانمي باشد وحتماًبايدواردبدن شوندمثل اغلب ويتامينها،بعضي اسيدآمينه ها و…


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 279

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما