فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 104
  • بازدید دیروز : 153
  • بازدید کل : 568904

تحقیق درباره نقش بيمه‌ های عمر


تحقیق درباره نقش بيمه‌ های عمر

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه

 

تغيير و اصلاح ساختار فعلي صنعت بيمه به‌دليل نقش با اهميت آن در مناسبات اقتصادي و براي حضور فعال‌تر بيمه‌گران در اقتصاد كشور يك امر اجتناب‌ناپذير است.

 

در يك مقايسه تطبيقي از سهم بيمه در كشورمان با كشورهاي همطراز مشاهده مي‌شود كه بيمه‌هاي بازرگاني و به خصوص بيمه‌هاي زندگي در ايران وضعيت مساعدي ندارد؛ اما تحول و اصلاح ساختاري صنعت بيمه، گسترش و تنوع خدمات بيمه‌اي كه در رهنمودهاي رياست محترم جمهوري به آن تاكيد شده، نيازمند ايجاد بسترهاي مناسب در داخل و خارج از شركت‌هاي بيمه است. افزايش درآمد سرانه و هدفمند شدن يارانه‌ها،‌ مشاركت دستگاه‌هاي حكومتي در اشاعه فرهنگ بيمه و... از جمله عوامل خارجي است كه از حوزه اختيار شركت‌هاي بيمه خارج است. ولي عوامل داخلي به اتخاذ تدابيري در داخل شركت‌هاي بيمه برمي‌گردد و مي‌توان آنها را سامان داد. يكي از اين زمينه‌سازي‌هاي مهم داخلي، مي‌تواند ايجاد سيستم‌هاي كاراي اطلاعات حسابداري براي پشتيباني خدمات بيمه‌اي بيمه‌‌گران باشد. نگهداري حساب‌هاي دقيق، نمايش وضعيت مالي و ارائه عملكرد شفاف از حساب بيمه‌گذاران، مي‌تواند بيمه‌‌گران را در ارائه خدمات بيمه‌اي مناسب ياري كند. به‌دليل خصوصيات حسابداري بيمه‌هاي عمر از قبيل محاسبات ذخاير فني، پرداخت مشاركت در منافع، ‌شرايط فروش متنوع و خصوصيات بيمه‌هاي عمر خرد ايجاد سيستم‌هاي كاراي حسابداري بيمه‌هاي عمر بسيار ضروري است. از طرفي ديگر علاوه بر مزيت پوشش خطرات فوت، نقص عضو و ازكارافتادگي، به‌دليل ماهيت اختياري و تجاري بيمه‌هاي عمر، خريداران اين پوشش‌ها داراي اهداف و سلايق متفاوتي هستند. بنابراين از ديد سرمايه‌گذاري خريد بيمه‌هاي عمر بايد داراي توجيه اقتصادي باشد. مديريت بهينه وجوه نقد حاصله از فروش بيمه‌هاي عمر مي‌تواند موجب افزايش بازدهي شركت‌هاي بيمه و بالارفتن مطلوبيت اين بيمه‌ها در نظر بيمه‌گذاران شود. بنابراين مثلث سه جانبه بيمه‌هاي عمر، سرمايه‌گذاري‌ها و سيستم‌هاي اطلاعات حسابداري بيمه در ارتباط با همديگر مي‌توانند موجبات توسعه يكديگر را فراهم كنند. در صورت رفع اين موانع و گسترش همه جانبه بيمه‌هاي عمر مي‌توانيم شاهد ارتقاي رفاه عمومي‌جامعه و رشد و توسعه اقتصادي كشورمان باشيم.

 

سرمايه‌گذاري و توسعه بيمه‌هاي عمر
به‌دليل اهميت بالاي سرمايه‌گذاري‌ها در مكانيزم بيمه‌هاي عمر، هيات استانداردهاي بين‌المللي حسابداري (IASB) قراردادهـاي بيمه‌هاي عمر را در مـواردي به‌عنـوان ابـزارهاي سرمايه‌گذاري (FINANCIAL INSTRUMENT) طبقه‌بندي مي‌كند. توجه به مقوله سرمايه‌گذاري، فروش بيمه‌هاي عمر را تسهيل خواهد كرد. عواملي كه مي‌تواند موجب افزايش جذابيت بيمه‌نامه‌هاي عمر در نظر بيمه‌گذاران شود، تاكيد بر دو مورد زير است:

 

1. پوشش خطرات فوت، حوادث نقص عضو و از كارافتادگي كه در صورت وقوع آنها در طول مدت بيمه نامه بيمه‌گذار مبلغ غرامت را دريافت خواهد كرد. باتوجه به ماهيت احتمالي اين خطرات و در صورت وقوع آنها در سال‌هاي اوليه، بيمه‌گذار هم غرامت را دريافت مي‌كند و هم از پرداخت مابقي حق بيمه معاف خواهد بود.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 271

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما