فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 184
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 570932

تحقیق درباره نقش ترويج در توسعه كشاورزی ايران 1400


تحقیق درباره نقش ترويج در توسعه كشاورزی ايران 1400

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:16

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

چكيده :

 

امروزه با افزايش جمعيت تقاضا براي محصولات كشاورزي زياد شده بنابراين كشورهاي پيشرفته و به تازگي كشورهاي در حال توسعه از كشاورزي صنعتي استفاده مي كنند . وجود گرايش هاي مختلف كشاورزي از جمله ترويج و آموزش كشاورزي به ما كمك مي كنند تا روند توسعة كشاورزي را سرعت بخشيم .در اين تحقيق ابتدا با مفهوم ترويج و آموزش كشاورزي آشنا مي شويم سپس به بررسي وضع كشاورزي در جهان و ايران مي پردازيم و روشهاي نوين و استفاده از مواد راديواكتيو و روشهاي بيولوژيك در كشاورزي را بررسي مي كنيم و نهايتاً خواهيم گفت كه ترويج چگونه به پيشرفت و رشد توسعة كشاورزي كمك مي كند و در انتها به چند پيشنهاد در جهت بهبود بخش كشاورزي اكتفا مي كنيم .

 

مقدمه :

 

رشد سريع جمعيت و افزايش تقاضا براي مواد غذايي باعث شد تا دانشمندان به فكر استفاده از روش نويني در توليد محصولات كشاورزي باشند و از شيوه هايي چون كشت هيدروپونيك، روشهاي بيولوژيك ، كودهاي شيميايي ، مكانيزه كردن كشاورزي و ... استفاده كنند . اهميت موضوع بر اين است كه روز به روز بر جمعيت جهان افزوده مي شود و استفاده از آب و خاك و اقليم طبيعي نمي تواند جوابگوي اين جمعيت باشد بنابراين از روشهاي خاصي با عنوان توسعة كشاورزي براي توليدات محصولات كشاورزي استفاده مي شود .

 

در اين مقاله مطالعه مي كنيم كه چگونه ترويج و آموزش كشاورزي مي تواند بر روند رشد و توسعة كشاورزي بيافزايد و با خواندن اين مقاله ديدگاهي نسبت به كشاورزي 1400 ايران خواهيم داشت و به بررسي چالشها و راهكارهاي توسعة كشاورزي مي‌پردازيم . و نهايتآً هدف از تهيه و بررسي اين مقاله اين است كه متوجه اهميت بخش ترويج كشاورزي بشويم و با ديدگاهي مثبت بتوانيم كشاورزي را توسعه دهيم و باعث تشويق و ترغيب مروجين كشاورزي و دانشجويان اين رشته بشويم .

ترويج كشاورزي :

 

ترويج كشاورزي دولتي در بيست سال گذشته در بسياري از كشورهاي جهان ، از لحاظ محدوديت ها ، منابع مالي و تحت پوشش قرار ندادن تعداد زيادي از كشاورزان، مورد انتقاد جدي بوده است . ترويج كشاورزي جهت رويارويي با چالش هاي پيش روي خود را به سه رويكرد مجهز نموده است . اين رويكردها عبارتند از : نوسازي (اصلاح) ، تمركززدايي و خصوصي سازي .

 

الف)نوسازي : دو راهبرد عمدة سياسي / نهادي ، براي نوسازي نظام هاي ترويج كشاورزي ملي عبارتند از : حركت از ساختار رشته محور به سوي ساختار موضوع محور و حركت از نظام دستوري به سوي نظام مشاوره اي .

 

ب)تمركززدايي : تمركززدايي در ترويج عبارتست از تغيير و انتقال مسئوليت ترويج از سطح دولت مركزي به سطوح اجرايي ، منطقه اي يا ناحيه اي كه درجات مختلف تصميم گيري عملياتي واجرايي تا كنترل سياسي و مديريت مالي را شامل مي شود و اهداف آن تشويق سرمايه گذاري محلي و هدايت برنامه ها ، تخصيص منصفانه‌تر و مؤثرتر منابع دولتي ايجاد انگيزة توليد و ارائة خدمات‌، كاهش هزينة خدمات ترويجي، كشف ظرفيت هاي محلي و پاسخ كارآمدتر به نيازهاي محلي است .

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 317

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما