فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 569907

تحقیق درباره نقش دولت در تجارت


تحقیق درباره نقش دولت در تجارت

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:26

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نقش دولت در تجارت

اگرچه این روزها دور دور تجارت « آزاد» است و ادعاهائی که می شود در خصوص « فواید» بیش از اندازهاش، حالا بماندکه هیچ کشوری در این دنیای پهناور این سیاست را عملا تجربه نمی کندولی من یکی، مشروط به شرایطی، با این که دولتی از صنایع داخلی حمایت کند ، مسئله ومشکلی ندارم و فکر می کنم کار درستی انجام گرفته است. مشکل ولی در دو سطح پیش میآید:
-یکی این که این حمایت، بی برنامه و همین طور الله بختکی باشد.
-دوماین که، نه فقط مدتش معلوم نباشد، بلکه میزانش هم همین طور شکمی انتخاب شدهباشد.

یعنی می خواهم بگویم که حمایت از صنایع داخلی باید، نه فقط با برنامههای موثر برای افزایش تولید داخلی بلکه با سیاست های لازم برای افزایش بازدهی همراهباشد. والی حمایت از صنایع داخلی به صورت « رانت خواری» در می آید یعنی دولت بهصاحبان صنایع داخلی این امکان را می دهد که با کمبودی که وجود دارد- اگر با گسترشتولیدبه شیوه ای که گفته شد جبران نشود- از کیسه مصرف کنندگان پروار بشوند و مصرفکنندگان هم برای محصولاتی که می خرند، بهای بالاتری بپردازند. و در خصوص نکته دوم،هم، نظرم این است که هم میزان حمایت و هم مدت آن باید معلوم ومشخص باشد. یعنی بابررسی شرایط تولیدی در داخل کشور، باید بین « دولت» و صاحبان تولیدات داخلی در یکرشته خاص، توافقی صورت بگیرد که با توجه به وضعیت، برای فلان مدت- که باید محدود ومشخص باشد- دولت حاضر است، فلان مقدار- به شکل وصورت های گوناگون به آنها یارانهبدهد و یا برواردات تعرفه وضع کند و یا ترکیبی از این دو سیاست را در پیشبگیرد.

هم وظیفه و تعهدات دولت در این مدت، معلوم و مشخص روشن باشدو هموظیفه و تعهدات صاحبان تولیدات داخلی در این رشته خاص. اگر برای مدرن کردن ماشینآلات، سرمایه گذاری لازم است، یا نیروی کار باید مهارت بیشتری پیدا کند و یا هر چههای دیگر که برای افزودن بر بازدهی و در نتیجه بیشتر کردن تولید و توان رقابتی لازماست، صاحبان صنایع داخلی تعهد می کنند که در ازای دریافت « کمک های دولتی» به شکلیکه بیان شد، این تعهدات را انجام بدهند. با بیشتر شدن تولیدات داخلی و باتوانمندترشدن تولید کنندگان داخلی هم می توان و می گویم باید ازآن تعهدات کاست. یکنمونه سردستی که می توانم ازشیوه زیانمند حمایت دولت به دست بدهم شیوه حمایت ازصنایع اتوموبیل سازی- مشخصا پیکان مرحوم- از دوره رژیم پیشین است که تا همین یک سالپیش ادامه داشت.

آنها که از جزئیات خبر دارند می دانند که اگرچه این محصولابتر در همه این سالها، از حمایت کامل و نامحدود دولت ها- چه در دوره پیشین و چهدرجمهوری اسلامی- برخوردار بود ولی نه در گذشته ونه در این سالها هیچ گونه تحولی درشیوه ساختن و مشخصات این ابتر صورت نگرفت.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 294

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما