فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 117
  • بازدید دیروز : 153
  • بازدید کل : 568917

تحقیق درباره نقش زنان مسلمان در جبهه


تحقیق درباره نقش زنان مسلمان در جبهه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:29

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نقش زنان مسلمان در جبهه

 

الف ـ مشاركت زنان صدر اسلام در جنگ

 

زناني كه در جبهه شركت كرده اند فراوانند و تاريخ نام چند نفر از آنان را به اين عنوان ثبت كرده است . اينك به چند مورد از آنان اشاره مي شود .

 

  1. امّ عطيّه :

 

وي از زنان انصار بود و علاقة شديدي به شركت در جنگ و حضور در جبهه ابراز مي كرد . امّ عطيّه در هفت غزوه شركت كرد و مداواي مجروحان از جمله خدمات وي در جبهه به شمار مي آيد .

 

  1. نسيبه دختر كعب ، مشهور به امّ عماره :

 

وي از زنان فداكار و شجاعي است كه رشادتهاي وي در غزوة احد معرف شخصيت او مي باشد . فداكاري نسيبه ، به اندازه اي حساس و ضروري بود كه پيامبر اكرم (ص) به فرزند او عماره فرمود : «امروز مقام مادر تو از مردان جنگي ـ نام دوتن از مردان دلير را مي برد ـ والاتر است» زيرا آن دو از ترس جنگ و كشته شدن ، پيامبر خدا را تنها گذاشته ، فرار كردند ؛ ولي نسيبه با احساس خطر نسبت به پيامبر (ص) وظيفة عادي خويش را رها كرد و همگام با ساير رزمندگان ، از وجود گرامي پيامبر (ص) به دفاع پرداخت .

 

عماره فرزند نسيبه گويد : « در جنگ احد ، بازوي چپم زخمي شد. مردي به تنومندي درخت خرما ضربتي به بازويم زد و بي توجه به راه خود ادامه داد . خون همچنان سرازير بود و باز نمي ايستاد .
پيامبر اكرم (ص) فرمود زخم را ببند . آنگاه مادرم آمد و با پارچه هايي كه آماده كرده بود آن را بست . پيامبر مي نگريست . پس از بستن زخمها ، مادرم گفت :« پسرم ! بپا خيز و جنگ كن»

 

  1. امّ ابيه

 

وي ، يكي از شش نفري بود كه عده اي زير نظر وي به معالجة مجروحين جنگي در جبهه ها اشتغال داشتند. امّ ابيه با همراهانش راهي خيبر شدند . پيامبر اسلام (ص) با اطلاع از آمدن ايشان ، فردي را فرستاد و با احضار آنان فرمود : «به دستور چه كسي به اينجا آمده ايد ؟» امّ ابيه گويد : «چون آثار غضب را برچهرة آن حضرت مشاهده كرديم ، گفتيم : يا رسول الله ! ما با مقداري دارو به منظور مداواي مجروحين آمده ايم . آنگاه حضرت با ماندن ما موافقت فرمود . شغل ما در اين جنگ مداواي مجروحان و پختن غذا و طعام بود .

 

  1. امّ ايمن

 

يكي ديگر از زناني كه نامش زينت بخش تاريخ جنگهاي اسلام شده ، امّ ايمن است . وي زني بسيار شريف و مؤمن بود . همواره در كنار زنان مجاهد در راه خدا ، در جبهة جنگ به مداواي مجروحان مي پرداخت .

 

  1. حمنه دختر جحش

 

حمنة از زنان بسيار صبور و مقاومي بود كه در جنگها افتخار حضور داشت با اينكه دايي و برادر و شوهرش در جنگ احد شركت كدند به فوز عظيم شهادت نايل آمدند ، خود نيز با كمال رشادت وشهامت ، همگام با ساير رزمندگان به مداواي مجروحان مي پرداخت و به آنان آب مي رساند .

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 276

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما