فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 140
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564309

تحقیق درباره نقش مذهب در بهداشت روان


تحقیق درباره نقش مذهب در بهداشت روان

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

چكيده :

 

در تصور مدنيت انساني مقوله‌هايي چون مذهب بهداشت رواني و روان شناسي در مراتبي متفاوت،اهداف و عملكرد خود را متمركز بر شناخت و اصلاح روابط اجتماعي ، هدايت تفكرات و احساسات انساني براي زندگي سعادتمندانه معطوف داشته اند .1- كريمي ،هادي ،نشريه دانشگاه اسلامي در اين بخش نظرات شوپنهاور ،ويليامزجيمز ،دكتر شريعتي راجع به مذهب در بهداشت روان بيان شد و با توجه به گسترده بودن موضوعات مربوط به ارتباط مذهب و جنبه هاي گوناگون زندگي در اين تحقيق ارتباط مذهبي بودن با خود كشي ،استفاده از مواد مخدر ،بزهكاري ،رضايتمندي از ازدواج ،افسردگي بررسي شده است . وهمچنين تأثير نماز و روزه بر بهداشت روان روايتي از پيامبر اكرم (ص) راجع به صرع و ديوانگي رواياتي از پيامبر (ص)،حضرت علي (ع) و امام صادق (ع) راجع به نقش معاد در بهداشت روان و از دانشمندان اسلامي ابوعلي سينا امام محمد غزالي راجع به ازدواج خويشاوندي و كودك نارس ذكر شد .

 

مقدمه:

 

از مهمترين معضلات بشر معاصر عدم سازش و افزايش اختلالات رفتاري در جوامع انساني است . بشر عليرغم پيشرفت سريعي كه در علم و صنعت نموده امادر پناه اين پيشرفتها به آرامش خاطر كه تضمين كننده سلامت رواني و اجتماعي است دست نيافته است .عصر حاضر به موازات پيشرفتهايش، عصر اضطراب نام نهاده شده و اضطراب از ديدگاه روان شناسي ،هسته مركزي بسياري از بيماريهاي رواني تلقي مي گردد.بيماريهاي رواني بسيار زياد مي باشند، اما در اين ميان چند عامل نقش مهم تري را ايفا مي نمايند:1- ماد گيري بي حد و حساب 2- عدم درك فلسفه شدايد و مصائب 3- تصور (مرگ و نيستي )4- عقده هاي رواني 5- اختلاف در عزت نفس و....ايمان به خدا ،ائمه اطهار ،معاد ،توسل به قرآن و نماز آثار سوء اين عوامل را خنثي و نقش اساسي در پيشگيري از بروز بيماريهاي رواني ايفاء مي نمايد.

 

2- نعمت اله،گرز الدين ،نشر دانشگاه اسلامي

 

ازدواجهاي خويشاوندي در متون اخلاقي ،فلسفي و تاريخي بعد از اسلام بزرگاني چون بو علي سينا ،وشمگير ،غزالي نهي شده چرا كه موجب ضعيف شدن فرزندان مي شود . حضرت علي (ع) در نهج الفصاحه ميفرمايند : بنگر كه فرزندت را در كجا قرا مي دهي چرا كه وراثت و خون سخت اثر گذار است 3- حكمت حروف الف .

 

متن :

 

به قدري مذهب براي پرورش و سلامت روح انسان اهميت دارد كه اكسيژن براي تنفس (بنيامين راش )

هر جا انسان از باورهاي واقعي مذهبي فاصله گرفته است ،مبتلا به نابساماني و آشفتگي هاي روحي – رواني عديده اي گشته است روي آوردن به مفاهيم صحيح مذهبي و نيز تقويت باورهاي مذهبي و اعتقادات عميق مذهبي ،نقش مثبت و سازنده اي در پيشگيري ابتلاء بسياري از اختلالات و كمك به درمان آنها دارد .

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 304

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما