فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 163
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 575091

تحقیق درباره نقش مذهب در نجات محيط زيست


تحقیق درباره نقش مذهب در نجات محيط زيست

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نقش مذهب در نجات محيط زيست

 

معضلات زيست محيطي با روند كند ولي تهديدآميزي كه دارند، آينده اي تاريك را رقم زده اند. نويسنده اين متن، مذهب و علماي مذهبي را براي مبارزه با اين معضلات به مدد مي طلبد و خواهان استفاده از مفاهيم مذهبي و توان دين براي رفع و جلوگيري از اين معضلات رو به تزايد است. او خواهان همكاري علماي مذاهب جهاني با دانشمندان و فعالان محيط زيست براي مقابله با معضلات زيست محيطي است.

 

آيا آنچه تيروش ساموئل سان در مورد يهوديت مي گويد، در مورد همه مذاهب صادق است؟ او مي نويسد: «مذهب يهود تا همين اواخر، توجه به مسائل زيست محيطي را امري كاملاً جانبي و غيرجدي تلقي مي كرد.» البته اين بدان معني نيست كه مذاهب به جهان طبيعت توجهي نداشته و آن را ناديده انگاشته اند. در حقيقت اگر از كتاب دعاي مسيحيان، سرودهاي مذهبي اي را كه حضور خدا را از طريق تندر، چرخه فصول و شبنم متذكر مي شود حذف كنيم، بخش زيادي از آن باقي نمي ماند. اما براي چندين قرن برخي از اين مذاهب باستاني، جهان طبيعت را موهبتي تضمين شده تصور مي كردند كه صرفاً زمينه و پشت صحنه اي است براي روابط مختلفي كه انسان ها و خدايان با يكديگر برقرار مي-كنند.

 

اكنون در پاسخ به اعلام خطرهاي شديد دانشمندان، خداشناسان و تاريخ دانان مذاهب، متون قديمي و سنت ها را براي يافتن منابعي براي اخلاق زيست محيطي جديد زيرورو مي كنند؛ چراكه ناگهان متوجه شديم، رابطه انساني ما با زيستگاه طبيعي مان از حيطه روابط ما انسان ها خارج شده است. شاهكار اين تاريخ دانان، در يك سلسله كتب منتشر شده از سوي «هاروارد» كه در مورد مذهب و محيط زيست است، ارائه شده است. اين مقالات مشخص مي كند كه سنت هاي ما در بطن خود حاوي هزاران پيشنهاد و دستور ضمني در مورد شيوه صحيح زندگي در اين سياره است. علاوه بر اين، در اين كتاب ها مثال هايي از برنامه هاي زيست محيطي ارائه مي شود كه از دستورات مذهبي الهام گرفته اند و در جاي جاي جهان در حال اجرا هستند.

 

در اين كنفرانس ها، فعالان محيط زيست و دانشمندان مشاركت فعالي داشته اند؛ اما نقش رهبران مذهبي و افراد عادي نيز چشمگير بود. در حال حاضر به جز چند استثناي مهم از جمله پاتريارك بارتولومه رهبر ارتدوكس هاي يونان و دالايي لاما، رهبر بودائيان تبتي و اسمار شوروش صدر اعظم مذهبي يهوديان، رهبران مذهبي اندكي موضوع محيط زيست را در مركزيت فعاليت ها و آثار مذهبي خود قرار داده اند. فرقه هاي مذهبي اي كه عدالت اجتماعي و حقوق مدني را مورد توجه قرار داده اند، نگاه برابري به اخلاق زيست محيطي نداشته اند. آن ها آلوده سازي محيط زيست و يا گرم شدن تدريجي زمين را تنها به عنوان موضوعاتي تأسف برانگيز صرفاً به صورتي گذرا و سطحي مورد توجه قرار داده اند. بنابراين لازم به نظر مي رسد كه برخي راه هاي ممكن براي پيشرفت در زمينه استفاده از متون و سنت هاي مذهبي براي ايجاد آگاهي و استفاده از آگاهي براي ايجاد عمل معرفي گردد تا به زودي به نيازهاي ضروري موجود در اين زمينه پاسخ داده شود. ما نيازمند تداوم كار آغاز شده توسط اين پروژه ها هستيم تا از علم و عمل در كنار هم استفاده كنيم.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 334

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما