فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره نقش مشارکت های همگانی در ارتقای کیفیت مدارس


تحقیق درباره نقش مشارکت های همگانی در ارتقای کیفیت مدارس

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نقش‌ مشاركت‌ همگاني‌ در ارتقاي‌ مستمر كيفيت‌ مدرسه‌

 

چكيده:

 

با استفاده‌ از مشاركت‌ همگاني‌ مي‌توان‌ ضمن‌ تكيه‌ بر اهميت‌ سرمايه‌ي‌ انساني‌راهكارهايي‌ براي‌ حضور مؤثر و فعال‌ تمام‌ كاركنان‌ و دانش‌آموزان‌ در مدارس‌ پيدا كرد و ازايده‌ها و ابتكارات‌ آنان‌ در حل‌ مسائل‌ و اجراي‌ اهداف‌ آموزش‌ و پرورش‌ استفاده‌ نمود. دلايل‌فراواني‌ دال‌ بر اجتناب‌ ناپذيربودن‌ مشاركت‌ همگان‌ وجود دارد كه‌ در اين‌ مقاله‌ به‌تعدادي‌ ازآنها اشاره‌ شده‌ است‌. آثار و قواعد مشاركت‌ همگاني‌ در مدرسه‌ بسيار زياد بوده‌ كه‌ خلاصه‌وار در مقاله‌ ذكر گرديده‌ است‌. جهت‌ كيفيت‌بخشي‌ مدرسه‌ بايد موانع‌ مشاركت‌ در مدرسه‌ راشناسايي‌ و نابود كرد كه‌ خلاصه‌وار به‌آنها اشاره‌ گرديده‌ است‌.

 

بهترين‌ زمينه‌هاي‌ مشاركت‌ همگاني‌ براي‌ ارتقاي‌ مستمر كيفيت‌ مدرسه‌، شوراهامي‌باشند كه‌ از نظر آموزش‌ و پرورش‌ قانوني‌ بوده‌ و محل‌ اتخاذ تصميم‌هاي‌ گروهي‌ است‌ وعاملي‌ مي‌باشد براي‌ انجام‌ هرچه‌ بهتر امور مدارس‌ به‌صورت‌ مشاركتي‌ كه‌ در مقاله‌ي‌ شوراي‌منطقه‌، مدرسه‌، معلمان‌، دانش‌آموزان‌ و انجمن‌ اوليا و مربيان‌ معرفي‌ گرديده‌ است‌ و ضمن‌بيان‌ نقش‌ هر يك‌ از آنها در ارتقاي‌ مستمر كيفيت‌ مدرسه‌ به‌تشريفاتي‌ بودن‌ آنها در حال‌حاضر اشاره‌ شده‌ و راهكارهايي‌ براي‌ فعال‌ نمودن‌ شوراها عنوان‌ شده‌ است‌. ذكر اين‌ نكته‌ضروري‌ است‌ كه‌ در تهيه‌ي‌ مقاله‌ علاوه‌ بر استفاده‌ از تجربه‌ 20 سال‌ مديريت‌ خودم‌ كه‌ اثرات‌مشاركت‌ همگاني‌ را به‌وضوح‌ ديده‌ام‌، حداقل‌ از ده‌ مأخذ نيز استفاده‌ گرديده‌ است‌ كه‌ در پايان‌مقاله‌ معرفي‌ شده‌ است‌.

 

نقش‌ مشاركت‌ همگاني‌ در ارتقاي‌ مستمر كيفيت‌ مدرسه:

 

مقدمه‌‌::

 

مديران‌ امروز مانند گذشته‌ نمي‌توانند در تمام‌ زمينه‌ها براي‌ مردم‌ الگو باشند زيرابا يك‌ جامعه‌ي‌ نيازمند به‌مشاركت‌ و متنوع‌ سر و كار دارند و عملا غيرممكن‌ است‌ كه‌يك‌ فرد تمام‌ صفات‌ برجسته‌ و عالي‌ را دارا باشد. امروزه‌ مديريت‌ در سطح‌ ملي‌،محلي‌ يا سازماني‌ بيشتر از همكاري‌ گروهي‌ بهره‌ مي‌برد زيرا تعدد تصميم‌ها وپيچيدگي‌ و ارتباط مسايل‌ با يكديگر از يك‌ سو و لزوم‌ هماهنگي‌ و تناسب‌ برنامه‌ريزي‌باموقعيت‌هاي‌ درون‌ سازماني‌ و برون‌ سازماني‌ از طرف‌ ديگر موجب‌ شده‌ تا يك‌ مديردر آن‌ واحد درباره‌ي‌ مسائل‌ زيادي‌ تصميم‌ بگيرد و به‌همين‌ خاطر نظام‌ تصميم‌گيري‌در سازمان‌هايي‌ كه‌ به‌شيوه‌ي‌ سنتي‌ عمل‌ مي‌كنند در حال‌ فروپاشي‌ است.

 

تعريف‌ مشاركت‌ همگاني‌ در مدارس‌:

 

مديريت‌ مشاركتي‌ در آموزش‌ يكي‌ از كاركردهاي‌ ‌نسبتا"‌ جديد است‌ كه‌مي‌كوشد با تكيه‌ بر اهميت‌ سرمايه‌ي‌ انساني‌ راهكارهايي‌ براي‌ حضور مؤثر و فعال‌تمام‌ كاركنان‌ و دانش‌آموزان‌ و اولياي‌ آنان‌ در مدارس‌ بيابد و مي‌خواهد از ايده‌ها وابتكارات‌ آنان‌ در حل‌ مسائل‌ و اجراي‌ اهداف‌ آموزش‌ و پرورش‌ استفاده‌ نمايد.

 

انواع‌ سبك‌ رهبري‌ مشاركتي‌:

 

رهبري‌ مشاركتي‌ به‌سه‌ سبك‌ تقسيم‌ مي‌شود:

 

الف‌ - سبك‌ مشاركتي‌ مشورتي‌: در اين‌ سبك‌ مدير سعي‌ در جلب‌ نظرهاي‌ گروه‌قبل‌ از اتخاذ هر تصميمي‌ دارد.

 

ب‌ - سبك‌ مشاركتي‌ توافقي‌: مدير گروه‌ را به‌بحث‌ و بررسي‌ در مورد موضوع‌تشويق‌ نموده‌ و تصميمي‌ را كه‌ مبتني‌ بر توافق‌ عمومي‌ است‌ اتخاذ مي‌نمايد.

 

ج‌ - سبك‌ مشاركتي‌ دموكراتيك‌: در اين‌ روش‌ مدير همه‌ي‌ اختيارات‌ نهايي‌ رابه‌اعضا گروه‌ تفويض‌ مي‌نمايد.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 260

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما