فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 92
  • بازدید دیروز : 415
  • بازدید کل : 572135

تحقیق درباره نقش نماز در شخصيت جوانان


تحقیق درباره نقش نماز در شخصيت جوانان

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نقش نماز در شخصيت جوانان

 

براى پرداختن به اين موضوع كه نماز در ساختار شخصيت جوان، موجد چهآثارى بوده و نقش و تأثير آن تا چه حدى است به نظر مىرسد كه تبيين و توضيح چند مطلب در اين باب لازم و ضرورى باشد. نخست حقيقت و روح نماز است وديگرى اهميت دوران نوجوانى و جوانى و نيز روحيه انفعالى و تأثير پذيرى اين نسل (نسل جوان) در مقابل عوامل خارجى است.

 

به نظر میرسد تا وقتى كه مطالب و مسائل مزبور روشن نشود و جايگاه خود راپيدا نكنند فوايد و آثار اين امر عبادى يعنى نماز در زندگى جوانان درپرده اى از ابهام خواهد ماند و قطعاً موضوع مورد بحث، موضع و جايگاه حقيقىخود را پيدا نكند. لذا به همين خاطر ابتدا به مطالب مزبور پرداخته، سپسارتباط نماز با تعديل و تكامل شخصيتى و ايفاى نقش آن در زندگى فردى واجتماعى جوانان را بيان خواهيم كرد.

 

روح و حقيقت نماز

 

نماز لفظ و واژهاى است كه در متون دينى ما بعنوان «صلاة» از آن يادشده و داراى معانى متعدّدى بوده كه يكى از آن معانى، همين عمل مخصوصى است كه به نام «نماز» در دين اسلام تشريع شده است. اين لفظ در برخى از آيات به معناى سلام و تحيت آمده است آنجا كه خداوند در قرآن میفرمايند:

 

إنَّ الله وملائكته يصلّون على النّبى يا ايّها الذين آمنوا صلّوا عليه وسلّموا تسليماً.

 

«هماناخداوند و فرشتگان بر پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) درود میفرستند شماهم اى اهل ايمان بر او صلوات و درود بفرستيد و با تعظيم بر او سلام گوئيد»(1).

 

و در آيه ديگر با اشاره به همين معنى میفرمايند: هو الذى يصلى عليكم وملائكته «اوست خدايى كه هم او و هم فرشتگانش بر شما تحيت و رحمت میفرستند»

 

وبه معناى دعا هم در برخى از آيات آمده است. آنجا كه به پيامبر(صلى اللهعليه وآله وسلم)دستور گرفتن زكات داده میشود خداوند میفرمايد بعد از گرفتن زكات براى آنها و در حقشان دعا كن. خذ من اموالهم صدقة تطهّرهم وتزكيهمبها وصلّ عليهم إنّ صلواتك سكن لهم.

 

اىرسول ما، تو از مؤمنان صدقات را بگير تا بدان واسطه نفوس آنان را پاكيزهسازى و آنها را به دعاى خير ياد كن همانا دعاى تو در حق آنان، موجب تسلىخاطر آنهاست (1).

 

«صلاة» به هر دو معناى مزبور كه در حقيقت به معناى واحد بر میگردند كه همان دعا باشد مورد بحث ما نيست بلكه مراد از «صلاة» همان معنايى است كه با طريق مشخص و با اركان مخصوص و جزئيات معين از طرف شارع مقدس، حقيقت پيدا كرده است و پيامبر خاتم(صلى الله عليه وآله وسلم)آن حقيقت نازله رادر عمل تشريع و خود، آن را تحقق عملى بخشيد. نه تنها شخص پيامبر(صلى اللهعليه وآله وسلم) در طول عمرش به عمل بدان پاى بند بود بلكه همه مسلمين موظف بودند كه آن را شبانه روز پنج بار بجاى آورند. اَقم الصلاة لدلوكالشمس الى غسق الليل.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 260

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما