فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 295
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 571043

تحقیق درباره نقش ورزش در سلامت روانی


تحقیق درباره نقش ورزش در سلامت روانی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه

 

امروزه زندگي انسان كه در گذشته همراه با فعاليت بدني بوده است، به سبب استفاده از خود رو و ديگر وسايل نقليه‌ي سريع السير تغيير كرده و بخش عمده‌اي از حركات روزانه‌ي او از بين رفته و تا حدود زيادي شهرنشيني و رفاه طلبي جانشين آن شده است. در اين زمان، انسان زير فشارهاي گوناگون جسمي، رواني، اجتماعي، اخلاقي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي، عصبي و غيره قرار گرفته است و براي فرار از اين اضطرابها، آشفتگي‌ها و افسردگي‌ها چاره‌اي ندارد جز اينكه به معنويت و طبيعت پناه برد و براي سلامت كامل و شادابي تن و روان خود، به پياده روي، كوهپيمايي و كوه نوردي بپردازد.

 

اسلام ورزش را در رديف غذا خوردن به حساب آورده، خوردن را براي زنده ماندن و فرهنگ بدني را نيز براي زندگي ضروري دانسته است. «ياكلون الطعام و يمشونفي السواق» .

 

از جمله فضايل حضرت مجتبي (ع) آن است كه : 25 بار پياده به زيارت كعبه (خانه خدا) رفت. با آنكه مركبهاي خوب با او برده مي‌شد، ولي به علت «افضل الاعمال احمزها، بهترين اعمال سخت‌ترين انهاست (البته اگر براي خدا انجام گيرد» مسافت چهار صد و پنجاه كيلومتر را زير اشعه سوزان آفتاب و روي سنگريزه‌هاي داغ، پياده مي‌پيمود تا رضايت خدا را بيشتر فراهم آورد، و اين كار، حاكي از ايمان قوي و خلوص كامل حضرت بو ده است. اين كار تا جايي فضيلت داشت كه معاويه حسرت خورده، مي‌گفت، «بر چيزي غمگين نيستم، مگر به آنكه نتوانستم پياده به حج بروم، ولي حسن بن علي (ع) بيست و پنج بار پياده به مكه رفت.»

 

ورزش بخصوص در بهبود تنفس و گردش خون، هضم و جذب غذا و دفع مواد زايد مخصوصاً دفع اسيد كربنيك بي رقيب بوده و هم گاهي با اين تمرينات، عضلات خارجي پيشرفت كرده، زيبا مي‌شوند.

 

ارزشهاي رواني – اجتماعي ورزش

 

تمرينهاي ورزشي ذهن را آرامش مي‌دهد، و قدرت رواني فرد را بهبود مي‌بخشد. ورزش در حفظ و ابقاي سلامت روان كمك مي‌كند. يك بازي جالب ذهن فرد را از مسائل ديگر منصرف و بخود مشغول مي‌دارد و توجه فرد را به سرگرميهاي جالب محيط خارج معطوف مي‌دارد. ورزش به فرد امكان ابراز وجود مي‌دهد. وسيله‌اي جهت ارضاي فشارهاي دروني و آرزوها و اميال فرد، جهت كسب تجارت جديد و پي بردن به اهميت و شناخت آن تجارت و سهيم شدن در آن است. ورزش وسيله‌ايست جهت گسترش و رشد اعتماد بنفس و نيل به شعف و رضايت مندي ناشي از يك عمل كاملا موفقيت آميز.

 

از نقطه نظر اجتماعي، بشر طبيعتاً اجتماعي است و قويا تحت تأثير غريزه اجتماعي خود زندگي مي‌كند. انسان مايل است با ديگران باشد و با آنان بياميزد.

 

اين غريزه و يا تمايل شديد را مي‌توان از طريق روش برآورده ساخت. در ورزش، در زمينه نيل به ارزشهاي اجتماعي ديگري نيز چون كار گروهي، وفاداري روحيه ورزشكاري مي‌توان توفيق يافت. محيط صميمانه و مطلوب ورزشي اغلب فرصتي مناسب براي ايجاد روابط انساني و شكل گيري دوستيهاست. ورزش داراي ارزشهاي اصلاحي نيز مي‌باشد، محيط مناسب ورزشي اغلب ارتباطات اجتماعي را براي دختران و زنان ترسو، كمرو و منزوي آسانتر وسهلتر مي‌سازد. در اينگونه محيطها، آنان نسبت به خود اطمينان مي‌يابند و در زندگي روزانه خويش با افراد مختلف بهتر سازگاري مي‌يابند.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 274

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما