فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره نماز برای كودكان


تحقیق درباره نماز برای كودكان

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نماز از اركان متعالي و از رشته هاي مستحكم ارتباطي ميان صانع و صنع در دين مبين اسلام است. ارتباط اهل راز با خداوند، از خود دور شدن و به خداوند نزديك شدن، همه و همه با انجام مراسم ويژه اي به نام نماز امكان پذير است. اگر انسان بداند نماز چيست؟ آثار و نقش آن در زندگي بشري چگونه است؟ تفاوت انسان نماز گزار با انسان كاهل يا تارك نماز چيست؟ و نيز بداند كه انسان مي تواند هويت اصلي خويش را در ارتباط با معبود منسجم و آن را دريافت كند. غفلت از نماز را يك خسران مادي و معنوي مي داند.

 

آري، نمازگزار خود را در دنيا بدون تكليف و سرگردان نمي داند و با انديشه در اهداف زندگي، مشغول برنامه ريزي براي آينده مي شود. اعتقاد به خداوند را به عنوان حلال مشكلات براي رسيدن به آرامش در بحران مي داند آن را تجربه و درك مي كند. از سوي ديگر بي توجهي به نماز از سوي محيط و نيز خود فرد، روح طغيان گر و عصيان گر را تقويت مي كند و سهل انگاري در ديگر امور را نيز خوب مي داند. پيامبر اكرم(ص) مي فرمودند: «كودكان خود را از كودكي به نماز وادار كنيد.» و امام صادق(ع) نيز مي فرمودند: «پيش از اين كه محوري گمراه كننده بر فرزندان غلبه كند آنها را با جريان هاي ديني آشنا كنيد.» و هم آن كه ايشان فرموده اند: «از سنين ميان ۶ تا ۷سالگي، كودك را به نماز وادار كنيد و در ترك آن، او را مؤاخذه كنيد.»

 


اين دستورات، اهميت دوره نوجواني و كودكي را در شكل گيري هاي مذهبي و اجتماعي يادآوري مي كند. ميان زندگي اجتماعي و سياسي انسان و زندگي معنوي و فردي او تعاملي عجيب وجود دارد. به طوري كه بي نمازي يك نوجوان يا جوان مي تواند در دزدي، رشوه خواري و نيز اعمال ناهنجار اجتماعي مؤثر باشد و انجام اين رذايل نيز بر حيات نماز و روحانيت آن، تأثير متقابل دارد.
اسلام بيش از ۱۴قرن پيش، پرچم هدايت بشريت را به دست گرفته، آنها را كه خواستار سعادت هستند به زير لواي خود فرامي خواند. اكنون كه در كشور ما نواي اسلام سر داده مي شود و به بركت اين آئين مقدس، قدم در راه رقابت هاي جهاني مي گذاريم، چرا برخي از افراد به ويژه جوانان به رفتارهاي ديني از جمله نماز، كم رغبتي نشان مي دهند! چه علتي موجب نفوذ بي رغبتي واجباتي نظير نماز در دل جوانان و نوجوانان مي شود!

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 283

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما