فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 211
  • بازدید دیروز : 429
  • بازدید کل : 571839

تحقیق درباره نهضت حسینی


تحقیق درباره نهضت حسینی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه

 

نهضت حسینی، نهضتی مقدس است. پاکی، صداقت، وفا و غیرت، بی اعتنایی به دنیا و دفاع از فضیلت ها در آن موج می زند. انقلاب امام حسین، به ما درس وفا و توحید و شرافت می آموزد. فرزند پیغمبر با خون خود درخت اسلام را که رو به خشکیدگی گذاشته بود آبیاری کرد. واقعه عاشورا، یک امر عادی نیست که به سادگی از کنار آن گذر کنیم، بلکه واقعه ای بسیار عظیم است که به دین نبوی حیاتی دوباره می بخشید، ضمناً از حادثه ی عاشورا می توان درس ها و پیام های بزرگ و زندگی ساز که حیات معنوی انسان را تضمین می کند، گرفت. هر چند در طول تاریخ، تلاش های بسیاری برای خاموش کردن این مشعل روشن هدایت انجام دادند؛ اما موفق نشدند که دل های مصلحان عاشورایی و شیفته اهل بیت را از مسیر حقیقی منحرف و به سمت و سوی باطل بکشانند.

 

در اینجا نقش هدایت گری علماء و فقهای متعهد بر همگان روشن و آشکار است.

 

امید است این جزوه ی ناچیز مورد قبول درگاه خداوند و امام حسین (ع) و ذخیره ای باشد برای قبر و قیامت ما.

 

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آل الطاهرین

 

امام حسین (ع) در خانه ای چشم به جهان گشود که محل نزول قرآن بود و جبرئیل (ع) بدون اجازه به آنجا وارد نمی شد. حسین تربیت شده رسول خدا و علی بن ابی طالب و زهرای مرضیه (س) است که آنان مربی تمام بشر بودند. حضرت زهرا (س) در خصوص نقش تربیتی پدر و همسرش فرمود: محمد و علی (ع) پدر امت هستند، کجی های زندگی مردم را راست و انحرافات را اصلاح می نمایند و مردم را از عذاب همیشگی نجات می دهند اگر مردم از آنان پیروی کنند نعمت های بی پایان آنها ارزانی می شود.

 

در آسمان پر ستاره خاندان وحی، وقتی حسین بن علی طلوع کرد چشمان جهانیان را خیره کرد زیرا قرار بود حسین (ع) جهان را با انقلابش تحت تاثیر قرار دهد؛ بنا بود این نوزاد به ابر مردی تبدیل شود که بزرگترین حرکت حماسی تاریخ بشر را شکل بدهد آری بنا بود حسین (ع) با تعالیم تربیتی محمد و علی و فاطمه (س) به الگویی بی نظیر برای تمامی انسان های آرمان خواه دنیا تبدیل شود که محبتش دل تمام کاینات را تسخیر کند، حتی آفریدگارش نیز کوچکترین ناراحتی او را تحمل نکند.

نقل شده است: حسن و حسین (ع) در خردسالی خط نوشتند، حسن گفت: خط من خوب است حسین گفت: نخیر خط من از تو بهتر است، دوان دوان نزد جد مهربانشان رسول خدا (ص) آمدند تا میانشان داوری کند، حسن گفت: یا رسول الله! ببین خط من چقدر زیباست! حسین از آن طرف گفت: نخیر یا رسول الله خط من از حسن زیباتر است مگر نه؟! پیامبر خدا، متحیر ماند کدام را برتر بداند چون واقعا هر دو خط خیلی خوبی نوشته بودند، فرمود: عزیزان من! پیش مادرتان بروید (تا او با مهر مادری بین شما داوری کند) وقتی آن دو قرص ماه پیش مادرشان آمده و نوشته خود را نشان دادند حضرت زهرا هم نتوانست قضاوت کند با دنیایی از حیرت فرمود خدایا من چه کنم و چگونه میان دو نور دیده ام قضاوت کنم؟ تا این که فکرش رسید بگوید: نور دو چشمانم خط دوتایتان هم خوب است من یک مسابقه دیگر نیز میان شما می گذارم و آن این که دانه های گردنبدم را بر سر شما می پاشم هر کدامتان از جواهرهای این گردنبند بیشتر جمع کند او خطش زیبا و زورش بیشتر است.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 273

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما