فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 158
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 570709

تحقیق درباره نيازسنجی


تحقیق درباره نيازسنجی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

فلسفه و ضرورت نيازسنجي

 

نيازسنجي با شناسايي نيازهي مهم، مبنايي براي تعيين اهداف و درنتيجه بستر مناسبي براي سازماندهي ساير عناصر مهم حول نيازهاي اولويت يافته فراهم مي‌سازد بنابراين كليه تصميمات در خصوص تدارك اهداف خاص، محتواي آموزشي مناسب و استفاده مؤثر از ساير منابع و امكانات محدود تابعي از مطالعات نيازسنجي است (عباس زادگان، نيازسنجي آموزشي در سازمانها، 1381، ص55).

 

هدف نيازسنجي دستيابي به اطلاعاتي است درباره وظايف اصلي و عملي لازم براي ايفاي نقش شغلي و كسب دانش، مهارتها و نگرشهاي ضروري براي انجام آن وظايف، بنابراين نيازسنجي عملا يك ابزار گردآوري اطلاعات است كه اگر به درستي اعمال شود ما را از يك موضوع انفعالي و ابهام آميز در فعاليتهاي آموزشي خارج مي‌سازد (فتحي و اجارگاه، نيازسنجي و برنامه ريزي آموزشي 1375، ص44).

 

تعريف نيازسنجي:

 

نيازسنجي: فرايند شناسايي نيازهاي مهم و درجه بندي آنها به ترتيب اولويت و انتخاب نيازهاي كه بايد كاهش يافته و يا حذف شود (راجر كافمن و جري هرمن، 1374).

 

نه گام اساسي در نيازسنجي

 

1- تصميم‌يگري براي برنامه‌ريزي برمبناي داده‌هاي نيازسنجي

 

2- گزينش سطح نيازسنجي و برنامه‌ريزي، فراسوي كلان، كلان و خرد.

 

3- تعيين همكاران نيازسنجي و برنامه‌ريزي

 

4- جلب مشاركت همكاران نيازسنجي

 

5- جلب توافق جمعي درباره سطح نيازسنجي

 

6- گردآوري داده‌هاي مرتبط با نيازها: (داده‌هاي نرم و داده‌هاي سخت)

 

7- فهرست كردن نيازهاي شناسايي شده و مورد تأييد جمع قرارگرفتن آنها

 

8- فهرست كردن نيازها به ترتيب اولويت

 

9- فهرست كردن مسائلي كه بايد براي آنهاچاره‌جويي كرد و جلب توافق جمعي (نيازهاي برگزيده شده)

 

پس از طي نه گام يادشده، قادر خواهيد بود:

 

- نيازها را شناسايي كنيد

 

- نيازها را از نظر اولويت درجه‌بندي كنيد

 

- مهمترين را انتخاب كنيد

 

- موافقت همكاران را درباره اهميت هر يك از نيازها جلب كنيد (راجر كافمن و جري هرمن، 154، 1374)

 

اهداف نيازسنجي:

 

- كشف: به دنبال شناسايي نيازهاي اساسي مي‌باشد، برخلاف مقررات رايج، نيازها وضع شدني نيستند و بايد آنها را در زمينه‌ها و گروههاي مختلف مخاطبان كشف نمود.

 

- آزمون كردن: آيا نيازها در پرتو تغييرات پيشنهادي در برنامه‌ها محقق مي‌شوند يا خير؟

 

- تشخيص: به دنبال درك بهترين راه ممكن براي تحقق نيازها است اغلب اين نوع نيازسنجي به وسيله معلمان در كلاس درس انجام مي‌شود تا از طريق آن بهترين شكل تحقق نيازهاي دانش آموزان را دريابند.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 223

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما