فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 429
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564865

تحقیق درباره هنر و ادبيات در ايران و جهان


تحقیق درباره هنر و ادبيات در ايران و جهان

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:18

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

هنر و ادبيات در ايران و جهان

 

نوروز در (خانيك)

 

خانيك تغيير شكل يافته واژه خاني در زبان پهلوي اشكاني به گويش پهلوي ساساي و مانوي است و خاني به معني چشمه سار يا آب صاف يا طلاي خالص و نام ديگر هماي دختر داراب پيشدادي است اما خانيك در اين مقوله نام روستائي است از دهستان كاخك واقع در 30 كيلومتري جنوب گناباد با جمعيتي حدود 2 هزار نفر كه جاذبه ي شهرهاي مشهد و تهران و بازار كار آ‹ شهرها اهالي است ساكن را در فصال زمستان به حدود تقليل مي دهد. آش از كاريز است و محصول عمده اش گندم و زعفران و باغهايش انبوه از درختان ميوه و تاكر. مردمش زارع و دامدارند و سخت محتاج زمين و مرتع . اما دره خانيك تنگ و كوهستاني است و مردان خانيك كه دل به ديار بسته اند و مانده اند مدام در كارند تا كف دستي بر وسعت زمين بيفزايند دست هايشان پينه سته است و دلهايشان گشاده و راضي به رضاي خدا.

 

امروزه فراق فرزندان و مشغله تلاش معاش برايشان حال و حوصله اي نگذاشته است كه سال را چون گذشته نو كنند و با سلام و صلوات به استقبال نوروز روند چند لحظه اي مثل شهري ها سفره اي پهن مي كنند و قرآن و سبزي و نقل و شكلات و بيسكويت و احيانا دسته اي كل پلاستيكي در آن مي چينند و به افق تهران با گوينده راديو دعاي تحويل سال را مي خوانند و ديد و بازديدي والسلام. با اين وجود هنوز نوروز را پاس مي دارند و مبدا زمان در طول يك سالش مي شناسند.

 

آنچه از آداب و رسوم نوروزي خانيك از نظر خوانندگان گرامي خواهد گذشت خاطره هايي است دريادمانده از دوران كودكي و نوجواني در حدود 30 سال پيش.

 

در آن دوران جمعيت خانيك كم بود و جوانها عصاي دست سالخوردگان و همه وابسته به زمين زيرا كه زمين نان سال را ميداد. حلاي وطن و بدنبال نان رفتن عار بود و پاسداري از ملك پدري نشانه شرف و اصالت.

 

ماشين ها رنگ و رياي شهر را به ده نياورده بودند و چشم ها با حسرت به لباسهاي تنگ و گشاد شهر خيره نمي شودند، بوي عطر و اودكلن با بوي پهن و هرم سرگين مخلط نمي شد. همه همرنگ بودند و هم زبان. ده بوي ده مي داد و چهره ده ساده و بي ريا و همه صميمي و يار كه نيازمند ياوري و صميميت بودند دل ها شاد بود و پراميد و روزها غنيمت براي كارو تلاش بر روي زمين براي زراعت و در كوهستان براي جمع آوري سوخت و در دشت و كوه براي گرد كردن علوفه و جراي .

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 352

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما