فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 366
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564802

تحقیق درباره واكسن و سرم سازی


تحقیق درباره واكسن و سرم سازی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

واكسن و سرم سازی

 

مقدمه:

 

در موسسه واكسن و سرم سازي رازي آزمون هاي مختلفي جهت تعيين سلامت و ايمني سرمهاي درماني تصفيه شده و ارزيابي دقيق عيار سرمها انجام مي دهند كه اين آزمون ها به طور كلي به دو گروه فيزيكوشيميايي و بيولوژيكي تقسيم مي شوند.

 

آزمون هاي گروه اول شامل: اندازه گيري PH، وزن خشك، نيتروژن پروتئين (به دو روش كجلدال و بيوره) و غيره مي باشد.

 

آزمون هاي گروه دوم شامل: آزمون پيروژني، سلامت و ايمني، پوتنسي و غيره مي باشد.

 

در اين بخش ما به دليل مقايسه نمونه به دست آمده و تصفيه شده توسط دستگاه دياليز با نمونه اي كه موسسه به روش سنتي دياليز مي كند آزمون هاي فوق را در شرايطي يكسان براي هر دو نمونه انجام داديم و نتايج را با هم مقايسه كرديم كه پاره اي از اين آزمون ها و نحوه اجراي آنها را شرح داده ايم.

 

به دليل اينكه آزمون هاي گروه اول (فيزيك و شيميايي) در حوصله اين پايان نامه و موضوع ارائه شده است لذا به ذكر اين آزمون ها و نحوه اجراي آنها بسنده شده است و آزمون هاي گروه دوم كه بيشتر جنبه پزشكي دارند را فقط به ذكر يكي از آنها كه پوتنسي مي باشد اكتفا كرده‌ايم.

 

غلظت يون هيدروژن PH:

 

غلظت يون هيدروژن با پارامتر PH بيان مي گردد و در همه موارد به كمك PH متر الكترونيكي اندازه گيري مي شود. لازم به ذكر است كه حدود قابل قبول PH براي سرمهاي درماني 2/7-4/6 مي باشد.

 

وزن خشك: Total Solid

 

اساس آزمايش بر پايه قرار دادن 1 ميلي‌ليتر سرم در شرايط خلاء درون آون در دماي 37 براي مدت 24 ساعت و سپس توزين آن مي باشد.

 

نتيروژن پروتئين: (به روش كجلدال) Protein Nitrogen Content

 

نيتروژن در مواد گوناگون تحقيقاتي، صنعتي، كشاورزي يافت مي شود. مثلا اين عنصر را مي‌توان در آمينواسيدها، پروتئين ها، داروهاي سنتزي، كودها، مواد منفجره، خاكها، آبهاي آشاميدني و رنگها يافت. بنابراين روش هاي تجزيه اي براي تعيين نيتروژن خصوصاً در مواد آلي از اهميت زيادي برخوردارند.

 

معمولترين روش براي تعيين نيتروژن مواد آلي، روش كجلدال است. اين روش بر پايه تتراسيونهاي خنثي شدن استوار است. اين روش، روشي ساده بوده و به تجهيزات خاصي نياز ندارد و نيز مي توان آن را به سهولت براي تجزيه معمولي تعداد زيادي نمونه به كار برد.

 

روش كجلدال، روش استانداردي براي تعيين مقدار نيتروژن در پروتئين، غلات، گوشت و ساير مواد زيستي است، چون پروتئين ها تقريباً حاوي درصد يكساني از نيتروژن هستند، لذا با ضرب اين درصد در يك عامل مناسب (25/6 براي گوشتها، 38/6 براي لبنيات، 7/5 براي حبوبات) مي توان درصد پروتئين نمونه را به دست آورد.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 392

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما