فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 577
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 565013

تحقیق درباره وبا


تحقیق درباره وبا

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه

 

وبا بيماري اسهالي است كه توسط باكتري بنام ويبريوكلرا (Vibrio cholera) ايجاد مي شود. بيماران وبايي بطور مشخص دچار اسهال آبكي حاد همراه با دهيدارتاسيون مي‌شوند. وبا را مي‌توان با مايع درماني خوراكي يا تزريقي و جايگزيني الكتروليت‌ها بصورت موفق درمان كرد. معمولاً وبا از طريق آب يا غذاي آلوده به مدفوع منتقل مي‌شود. آموزش مردم دربارة غذا و آب سالم و همچنين اهميت شستشوي دست‌ها و استفاده از توالت يا آبريزگاه (latrine) از بروز موارد جديد جلوگيري مي‌كند.

 

از آنجا كه وبا به آرامي در ميان جمعيت گسترش مي‌يآبد، كشف زودرس موارد در جهت شروع آموزش و فعاليت‌هاي بهداشت محيط و مشخص نمودن منابع احتمالي عفونت ضروري است. آموزش كارمندان مراقبت‌هاي بهداشتي در جهت تشخيص و درمان بيماران وبايي، تثبيت امكانات مايع درماني در يك ذخيره ملي، آموزش همگاني در جهت استفاده از ORS و مراجعه براي درمان به محض شروع اسهال، مي‌تواند مانع بسياري از موارد مرگ ناشي از وبا شود.

 

گرچه پيشگيري از ورود وبا در يك منطقه امكان‌پذير نيست ولي پخش آن در منطقه قابل كنترل است. در طولاني مدت با تامين موقتي آب سالم و بهبود رفتارهاي بهداشتي، وبا ناپديد مي‌گردد. وقتي همه‌گيري وبا اتفاق مي‌افتد با تشخيص زودرس همه‌گيري و بكارگيري سريع اقدامات كنترلي، مي‌توان از تعداد زياد مرگ و مير پيشگيري كرد. انتظار مي‌رود كه پاسخ مسئولان بهداشتي در شروع همه‌گيري، سريع و مؤثر باشد. بدين منظور، بايد برنامه‌‌اي براي پاسخ به همه‌گيري وبا با خصوصيات زير وجود داشته باشد:

 

اقدامات كنترل فهرست شده باشد.

 

خدمت رساني معمول بهداشتي را تا اندازة ممكن بر هم نزند، و

 

منابع كافي براي درمان بيمارن و كنترل پخش بيماري را فراهم كند.

 

پيشگيري از همه‌گيري و همچنين آمادگي و كنترل آن، نياز به تصميم‌گيري در سطح مقامات بهداشتي دارد. اين تصميمات مي‌بايست براساس داده‌هاي به روز و قابل اعتماد گرفته شود تا مؤثر و مقرون به صرفه باشند.

 

خصوصیات عامل بیماریزا

 

باسیلهای گرم منفی بی‌هوازی اختیاری در گروهی کهشاملخانواده ویبریوناسهاست قرار دارند. از جنسهای مهم این خانوادهویبریووآئروموناسمی‌باشند. باکتریهای متعلق به جنس ویبریو خمیدهبوده و اغلب غیر بیماریزا هستند. گونه مهم بیماریزا ویبریو کلرا (Vibrio Cholera) عامل بیماری وبا می‌باشد. این بیماری بااسهال آبکیو فراوان مشخص می‌شود. ویبریوکلرا در گرمای 65 درجه سانتیگراد در مدت 30 دقیقه کشته می‌شود و در آب جوش ظرف چندثانیه از بین می‌رود. کلربا غلظت 0.6 میلیگرم درلیتر ، این باکتری را از بین می‌برد.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 425

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما