فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 334
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564770

تحقیق درباره وراثت از ديدگاه قرآن


تحقیق درباره وراثت از ديدگاه قرآن

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:21

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

وراثت از ديدگاه قرآن

 

وراثت و ارث برى را كتابهاى آسمانى بالاتفاق تائيد كرده و از آن سخنبسيار به ميان آمده است قرآن از زبان حضرت نوح پيامبر اولوالعزم ، فرمود:

 

رب لا تذر على الارض من الكافرين ديارا انك ان تذرهم يضلوا عبادك ولا يلدوا الا فاجرا كفارا.
پروردگارا اينمردم كافر و گمراه را از صفحه زمين برانداز، چه اگر آنها را به حال خود واگذارى ازطرفى مايه گمراهى دگران مى شوند، و از طرف ديگر فرزندانى كه مى آورند جز آلوده وپليد نخواهند بود.
بنابراين گمراهى و تباهى فكر و عقيده واوصاف و اخلاق زشت را فرزندان از پدران كفار خود به ارث مى برند و اين خواسته حضرتنوح پيامبر است كه از خداوند مى خواهد كه ديارى از كفار را باقى نگذارد، چرا كهآنان باعث گمراهى نسلهاى پاك و موجب زاد و ولد نسلهاى كافر و فاجر و فاسق مىگردند.
سلام خدا بر مولود پاك
سلام و درود بر مريم عذرى ، سلامبر عيسى مسيح ، سلام بر فرزندى كه پاكى و طهارت را از مادر به ارث برده است . خداوند از زبان عيسى بن مريم عليه السلام چنين مى گويد:
والسلام على يوم ولدت و يوم اموت و يوم ابعث حيا.
و سلام و درود خدا بر من روزيكه زاده شدم وروزى كه ميميرم و روزيكه برانگيخته گردم و زنده شوم و چون يحيى عليه السلام به اينمقام نرسيده بود ساكت شد تا خدا بر او سلام فرستاد و فرمود:
والسلام عليه يوم ولد و يوم يموت و يوم يببعث حيا
سلام بر يحيى روزى كهمتولد شد و روزيكه مى ميرد و روزيكه زنده گردد.

 

بر اين مادر پاك درود و سلام بادكه طهارت و پاكيزگى را به فرزندش ‍ عيسى عليه السلام به وراثت سپر.

 

براى همه زنان مؤ منه و پاكدامن عالم الگو و اسوه شد دقت نمائيد: كه پاكيها و تهذيب نفس و اخلاق و تربيت صحيح را قرآن و روايات غالبا به ما در نسبتمى دهند.
درخواست ذريه طيبه
قرآن در خواست ذريه طيبه را از خداتوسط حضرت ذكريا تصريح نمود و مى فرمايد:
هنالك دعا زكرياربه قال رب هب لى من لدنك ذرية طيبة

((زكريا آنهمه فضيلت و كرامت از مريم ديد)) دست به دعا برداشته گفت : پروردگارا مرا از ناحيه خود فرزندى و نسلى پاك ببخش )).
علامه طباطبائى در تفسيرش مى فرمايد: ذرية طيبه آن فرزند صالحى است كه مثلا صفات و افعالش با آرزوئى كه پدر از فرزند داشت مطابق باشد)).
خداوند هم آرزوى حضرت زكريا را بر آورد، و يحيى عليه السلام را به او مرحمت فرمود: الحال نقش وراثت فرزندى چون حضرت يحيى از پدرى مثل حضرت زكريا عليه السلام به ثبوت مى رسد، يعنى يحيى بهترين و برترين وارث اوصاف و اخلاق پدر شد و به مقام والاى نبوت نايل آمد و بنابراين هر فرزندى اميدوار است كه وارث اوصاف خوب پدرى شايسته و برجسته باشد و سجاياى اخلاقى پدر را به ارث برد و لذا زنان منحرف و آلوده و سيئات و بديهاى اخلاقى و صفات ناپسند، زمينه هاى نامطلوبى در كودكان خود به وجود مى آورند و نتائج و واكنش ‍ زشت اعمالشان به زودى در كودكانشان به ظهور مى رسد

و....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 463

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما