فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 304
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564740

تحقیق درباره ورزش کودکان


تحقیق درباره ورزش کودکان

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

ورزش کودکان

 

ورزش براي کودکان، فوق العاده ضروري و لازم است. کودکان به طور طبيعي و فطري به ورزش، بازي و تحرّک علاقه نشان مي دهند و اين بازي وتحرک براي رشد و نموّ نسوج بدنشان لازم بوده و شرط زنده ماندنشان مي باشد. نياز بهتحرک و بازي- که چيزي جز ورزش نيست- اختصاصي به بچه انسان ها نداشته، بلکه در سايرحيوانات نيز محسوس است. شهيد دکتر پاک نژاد در کتاب اولين دانشگاه و آخرين پيامبربه همين نکته اشاره کرده و مي نويسد:

 

"بچه گربه، بازي مي کند، بزغاله، جست و خيز دارد، بچهشير به سروکول مادرش مي پرد، کره الاغ به مادرش لگد مي زند و ... و اخيراً کشف شده،نشخوار کردن نشخوار کنندگان و خواب ديدن حيوانات مغزدار، مخصوصاً در گوشت خواران،از گربه گرفته تا جنين انسان، همه براي تکامل مغزشان بوده و لازماست."

 

حال که ورزش، بازي و تحرّک براي کودکان لازم و ضرورياست، وظيفه والدين و مربيان اين است که سعي کنند کودکان را به سوي ورزش ها و بازيهايي هدايت کنند که فکر، روح، جسم و شخصيت آن ها را ساخته و آن ها را براي زندگياجتماعي سالم و مفيد آماده سازد. دکتر رجبعلي مظلومي در کتاب گامي در مسير تربيتاسلامي مي نويسد:

 

"ورزش هايي که به کودکان داده مي شود، بايد چنان باشندکه به تربيت قواي فکري و نظم روحي آن ها منتهي گردد؛ بدين معنان که تکوين اخلاقکنند، ايجاد منش نمايند، عادت هاي مطلوب را (نظير نظم و انضباط و اطاعت از قانون وجوان مردي و همکاري) مايه گذارند و يا حس ابتکار را بيدار کنند وبپرورند.

 

اين ها همه را ضمن بازي ها بهتر از هر گونه درس ميتوان ياد داد، زيرا اثر اين چنين آموزش ضمن بازي ها، تا پايان عمر، باقي ميماند."

 

از ورزش ها و بازي هاي کودکان، استفاده هاي ديگري نيزمي توان نمود مربيان دلسوز و زيرک، با توجه به نوع بازي ها و ورزش هاي مورد علاقهکودکان، مي توانند شخصيت واقعي و حقيقي و نيز استعدادهاي نهفته کودکان و حساسيت هايروحي آنان را کشف نموده و در برنامه ريزي هاي تربيتي، مورد توجه و استفاده قراردهند. دکتر مظلومي در اين مورد مي نويسد:

 

"بازي هاي مورد علاقه کودک نيز مي توانند تا حد زياديمعرّف جهت عاطفي و نظري او باشند و قابل توجه براي کار مربي قرار گيرند. آري بازي،واقعاً بازي نيست، درس زندگي کودک است، و نمايشي از سير دروني و نفساني او؛ پس بايدکه آن را نيکو ساخت و نيکو نظارت کرد."

 

آية الله ابراهيم اميني نيز در کتاب بانوي نمونه اسلامچنين مي نگارد:

 

"دانشمندان فن تربيت توصيه مي کنند که بايد اطفال راآزادي داد تا بر طبق دل خواه بازي کنند، بلکه بايد وسايل و اسباب بازي و تفريح سالمرا براي آنان فراهم ساخت. اخيراً در جهان متمدن، اين موضوع مورد توجه واقع شده و درکودکستان ها و دبستان ها و دبيرستان ها انواع وسايل بازي و تفريج سالم را مطابق سنکودکان و نوجوانان برايشان فراهم مي سازند، و آنان را به بازي هاي دسته جمعي تشويقمي کنند و به اثبات مي رسانند که بازي چنان که براي رشد بدني اطفال لازم است، برايتربيت روحي آنان نيز تاثير به سزايي دارد.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 440

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما