فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 463
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569864

تحقیق درباره وجود آب و اهميت آن در طبيعت


تحقیق درباره وجود آب و اهميت آن در طبيعت

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

وجود آب و اهميت آن در طبيعت

 

آب مايه حيات است. شصت و هفت درصد وزن بدن انسان را آب تشكيل مي دهد كه حدود نيمي از آن در سلول هاي بدن و باقيمانده آن در خون و ساير مايعات بدن يافت مي شود.آب مواد غذايي و همچنين موادي را كه بايد دفع شوند در بدن جابجا مي كند . اكسيژن هوا به وسيله ي هموگلوبين خون از ششها به سلول هاي بدن مي رسد.غذايي كه مي خوريم در محيط آبي هضم مي شود و محصولات هضم غذا بوسيله خون به سلول ها مي رسند و محصولات غير مفيد تنفس سلول ها به وسيله ي خون به عضوهايي كه براي دفع آنها نقش دارند،منتقل مي شوند.آب تنها ماده اي است كه در شرايط عادي موجود در زمين به هر سه حالت جامد،مايع و گاز يافت مي شود .آب خالص ماده اي بيرنگ ،بي بو و عملاًبي طعم است، در C100 (در فشار يك جو مي جوشد) و در C0 منجمد مي شود. آب در رودخانه ها درياها درياچه ها و اقيانوس ها وجود دارد و به صورت برف و يخ نيز نواحي قطبي و قله هاي كوههاي بلند را مي پوشاند.

 

خواص فيزيكي آب

 

دماهاي ذوب و جوش آب و چند ماده مولكولي ديگر كه وزن مولكول هاي آنها به هم نزديك است در زير داده شده است.به طوري كه ملاحظه مي كنيد دماهاي ذوب و جوش آب به ميزان قابل توجهي از ساير مواد مولكولي بيشتر است .علت آن را بايد در ساختار و پيوندهاي مولكول آب جستجو كرد.

 

خاصيت قطبي آب

 

براي نشان دادن خاصيت قطبي مولكولهاي آب چنانچه يك شانه پلاستيكي را به موهاي خشك خود كشيده ايد يا ميله اي را كه بر اثر مالش بار دار شده است به جريان بار يك و مداوم آب از شير آزمايشگاه مطابق شكل نزديك كنيد مشاهده مي كنيد كه جريان آب منحرف مي شود زيرا مولكول هاي قطبي آب به سمت بار الكتريكي ساكني كه در شانه يا ميله ايجاد شده است جذب مي شود.

 

تجزيه الكتريكي آب

 

آب تركيبي از هيدروژن و اكسيژن است و اجزاي تشكيل دهنده ي آن را مي توان با عبور دادن جريان برق از درون آب معين كرد . اين عمل الكتروليز ناميده مي شود .الكتروليز آب در ظرفي به نام ولتا متر انجام مي گيرد.الكترود هاي ولتامتر را به دوسر يك باتري مناسب وصل مي كنيم.الكترودي كه به قطب مثبت باطري وصل مي شود آند و الكترودي كه به قطب منفي وصل مي شوت كاتد ناميده مي شود.

 

آب مقطر جريان آب را از خود عبور نمي دهد از اين رو بايد مقداري محلول سود يا اسيدسولفوريك به آن بيفزاييم و به هم بزنيم نا جرريا عبور كند.حباب هاي گاز روي الكترودها ظاهر مي شود و گازها زير لوله ها ي پر از آب روي الكترود ها جمع مي شوند .آزمايش نشان مي دهد كه مقدار سود يا اسيد تغيير نمي كند،يعني گازها از تجزيه آب بدست مي آيند .حجم گاز در كاتد تقريباً دو برابر حجم گاز در آند است.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 311

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما