فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 114
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 569995

تحقیق درباره ورزش


تحقیق درباره ورزش

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

فعالیت بدنی برای سلامتی بدن شما بسیار لازم و ضروری است. همچنین به افزایش حساسیت سلولها نسبت به انسولین ،کاهش فشار خون و وزن نیز کمک میکند. بنابراین یکی از درمانهای کلیدی در دیابت (بخصوص دیابت نوع دو) می باشد.

 

  • اثر ورزش بر دیابت چیست؟

 

▪ ورزش می تواند قند خون را کاهش دهد و توانایی بدن را برای جذب گلوکز بهبود بخشد. با یک ورزش منظم، میزان نیاز به انسولین را کاهش می دهد.

 

▪ ورزش قادر است مقاومت به انسولین را له ناشی از اضافه وزناست، کاهش دهد.

 

▪ ورزش فاکتورهای خطرساز بیماری های قلبی عروقی را بهبود میبخشد و همچنین خطر مشکلات قلبی را می کاهد، که یکی از بزرگترین نگرانی های بیمارانمبتلا به دیابت است. این فاکتورها عبارتند از :

 

ـ کاهشLDL (کلسترول بد) که باعث تشکیل لخته در دیواره رگها میشود.

 

ـ افزایش HDL(کلسترول خوب) که اثر محافظتی بر روی بیماری هایقلبی دارد.

 

ـ فشارخون در اثر ورزش کاهش می یابد و مشخص شده است که بیماریفشار خون در حد خفیف تا متوسط در اثر ورزش بهبود می یابد.

 

 

 

  • ورزش های مناسب برای افراد دیابتی کدامند؟

 

تمرین های هوازی مناسبترین نوع ورزش برای افراد دیابتی به شمارمی رود. تمرین های هوازی به فعالیت هایی گفته می شود که با مصرف اکسیژن همراهباشند. از ویژگی های این نوع تمرین ها ، دویدن در مسافت های طولانی و با آهنگ آراماست.

 

به طور کلی بیمار باید فعالیتی را انتخاب کند که به آن علاقهداشته باشد تا بتواند سال ها آن را انجام دهد. فعالیت هایی مثل اسکی، صحرانوردی،شنا، دویدن آرام، دوچرخه سواری و پیاده روی بهترین شرایط هوازی را ایجاد می کنند. مزیت پیاده روی این است که انجامش برای هر کس بدون توجه به سن و جنس در همه جا وهمه وقت میسر است لیکن نقطه ضعف پیاده روی این است که برای کسب فایده ای معادل بادویدن، باید سه برابر وقت صرف شود.

 

  • چرا باید وزن خود را کم کنید؟

 

▪ اضافه وزن: حتی به میزان کم، بخصوص اگر چربی در ناحیه شکمذخیره شده باشد، خطر پیشرفت دیابت نوع دو، افزایش فشار خون و سطح بالای کلسترول راافزایش می دهد، وزن مناسب و ترکیب بدنی مناسب می تواند از این بیماریها جلوگیریکند.

 

▪ در مبتلایان به دیابت نوع دو، فشار خون بالا، کلسترول بالا یاترکیبی از این بیماریها، کم کردن وزن بهترین درمان است. ورزش روزانه به تنهایی یاهمراه با سایر درمانها بسیار مؤثر است و حتی گاهی نیاز به درمان دارویی را نیز ازبین می برد.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 325

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما